مدیریت دانش در بانک شهر

آغاز پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در بانک شهر

پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در بانک شهر آغاز شد. فعالیت‌های این پروژه در 3 فاز اجرایی و با تمرکز بر 15 شعبه این بانک طراحی‌شده است. پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش در بانک شهر با رویکرد منتورینگ توسط گروه مشاوره مدیریت دانش دانا انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه توانمندسازی سفیران دانش بانک شهر در راستای اجرای راهکارهای مدیریت دانش پس از خروج مشاور است. بدین منظور سفیران دانش 15 شعبه منتخب در تمامی مراحل اجرایی پروژه در کنار تیم مشاور حضور خواهند داشت تا نحوه اجرای ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش را به‌صورت عملی تجربه کنند.

موسسه مالی و اعتباری شهر با مجوز بانک مرکزی و با سهام‌داری شهرداری‌های تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور، با سرمایه‌ای معادل یک هزار و پانصد میلیارد ریال تاسیس و در تاریخ 87/11/21 فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و بدین ترتیب شهرداری‌ها، چهره ‌نوینی را به خود گرفتند.

تأمین نیاز شهرداری ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزه‌ای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.

مدیریت دانش در بانک شهر
مدیریت دانش در بانک شهر

با توجه به پیگیری‌های فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها و از سویی افزایش سرمایه توسط سهام‌داران تا سقف 2000 میلیارد ریال، در تاریخ 88/11/19 مجوز ثبت بانک شهر توسط بانک مرکزی با هماهنگی و تائید شورای عالی پول و اعتبار کشور صادر و در تاریخ 88/12/17 افتتاح گردید. پس از گذشت دو سال از تاسیس، سهامداران به‌منظور تامین نقدینگی لازم، اقدام به افزایش سرمایه بانک تا سقف 4000 میلیارد ریال نمودند.

در ادامه نیز سرمایه این بانک در سال 89 به رقم چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این رقم تا سال 92 تداوم داشت. سپس در تیرماه سال 93 رقم سرمایه بانک شهر به عدد هفت هزار و نهصد میلیارد ریال افزایش پیدا کردو در دی‌ماه سال 1394 به رقم پانزده هزار و پانصد و هفتادوسه میلیارد ریال رسید.

اکنون بانک شهر با دل‌سپاری به گوهر جاودان راستی و درستی به پشتوانه همیاری و همکاری شهروندان، هم‌وطنان و سپرده‌گذاران و با شعار نوآوری در خدمت، نمادی روشن از آبادانی و مهرورزی و گواه دادوستدی برازنده و سازگار با معیارهای جهانی است.

بانک شهر با فعالیت‌های متنوع مالی، پولی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در صنعت بانکداری ایران بوده که در تلاش است در بازار داخلی (سطح کشور) و بین‌المللی حضوری فعال داشته و خدماتی متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع، متمایز و نوآور از ویژگی‌های این بانک خواهد بود که با ارائه مدل‌های کسب‌وکار بانک، اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد داد تا مشتری‌مداری در انواع بانکداری‌ها محقق شود و موجبات چابکی و انعطاف‌پذیری برای تعالی سازمانی و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای را فراهم کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =