مرحله دوم ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

مرحله دوم ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

پس از طی شدن 2 سال از ارزیابی اولیه سطح بلوغ مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پیاده‌سازی برخی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش در این شرکت، «مرحله دوم ارزیابی بلوغ مدیریت دانش» با هدف سنجش میزان رشد اقدامات مدیریت دانش انجام شد.

بدین منظور گروه مشاوره مدیریت دانش دانا با همکاری دبیرخانه نظام‌های مشارکتی و دانشی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، میزان پیشرفت مدیریت دانش در هریک از معیارهای مدل بلوغ سازمان بهره‌ری آسیایی را مورد سنجش قرار دادند. نتایج این اقدام بیانگر این است که با‌توجه‌به شرایط کرونا و محدودیت‌های اجرایی طی دو سال اخیر، رشد قابل‌توجهی در سطح بلوغ مدیریت دانش شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌وجود آمده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدن، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می‌باشد.  این ذخایر معدنی در استان کرمان و در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده‌است. آثار موجود و حفاریی‌های باقی‌مانده در محل کانسار دلالت بر آن دارد که این کانسار در قرون گذشته مورد شناسایی و بهره‌برداری قرار گرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می‌نموده است، در حدود 900 سال تخمین زده شده است. در دوره معاصر عملیات اکتشاف و پی‌جویی طرح سنگ آهن گل گهر در سال 1348 توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و سپس با همکاری شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه یافت و از سال 1353 به شرکت ملی فولاد ایران واگذار گردید. کانسار سنگ آهن گل‌گهر در شش آنومالی مجزا در مجموع با ذخیره‌ای در حدود 1200 میلیون تن در محدوده‌ای به طول تقریبی 10 کیلومتر و عرض تقریبی 4 کیلومتر قرار گرفته‌است. بهره‌ برداری از توده معدنی شماره یک بر عهده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است که بخش زیادی از آن استخراج گردیده‌است.

پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گلگهر از سال 1397 با همکاری گروه مشاوره مدیریت دانش دانا آغاز شده است و تا کنون ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش همچون مدیریت دانش اورهال، انجمن خبرگی، تدوین درخت دانش، تدوین نقشه دانش و غیره در این شرکت اجرایی شده است.

 

گروه مشاوره مدیریت دانش دانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 17 =