تدوین نظام‌ اجرایی مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران

تدوین نظام‌ اجرایی مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران

نظام اجرایی مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران تدوین شد. در این مرحله از پروژه پیاده‌سازی مدیریت دانش در ستاد و 10 منطقه عملیاتی انتقال گاز، نظام‌ اجرایی، دستورالعمل‌ها و فرایندهای مدیریت دانش با همکاری امور پژوهش و فناوری، کمیته اجرایی مدیریت دانش  و نمایندگان مدیریت دانش مناطق عملیاتی تدوین شد.

برای انجام فعالیت‌های این گام، طی ماه‌های اخیر جلسه‌های متعددی در سطح کمیته اجرایی مدیریت دانش ستاد انتقال گاز ایران برگزار شد تا نسخه پیش‌نویس نظام‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی تدوین شود. در ادامه نیز با برگزاری جلسات تکمیلی که با حضور نمایندگان مناطق ده‌گانه عملیاتی برگزار شد، اصلاحات موردنیاز اعمال و نسخه نهایی مستندات مربوطه تدوین شد.

 مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران

پروژه پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران از سال 1399 آغاز شده و تا اواخر سال جاری ادامه دارد. این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های مدیریت دانش در سطح کشور است. گروه مشاوره مدیریت دانش دانا برای پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران از رویکرد منتورینگ بهره می‌برد تا پس از اتمام پروژه، سفیران دانش شرکت انتقال گاز ایران، فعالیت‌های مدیریت دانش را در این سازمان ادامه دهند.

باتوجه‌ به اینکه شرکت انتقال گاز ایران یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران است، دستورالعمل مدیریت دانش در این شرکت بر اساس دستورالعمل مدیریت دانش  در دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است.

blank

دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی

شورای عالی اداری در یکصدو هشتاد و ششمین جلسه مورخ ۲۴/۹/۱۳۹۹ بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، در اجرای بند ۱۶ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر دانش‌بنیان کردن نظام اداری ازطریق به‌کارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات؛ بند ۲-۱ سیاست‌های کلی علم و فناوری مبنی بر مدیریت دانش و پژوهش و انسجام‌بخشی در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری؛ به استناد بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و در راستای عملیاتی کردن برنامه پنجم برنامه جامع اصلاح نظام اداری- دوره دوم (موضوع تصویب‌نامه شماره ۳۰۲۵۹۶ تاریخ ۱۴/۶/۱۳۹۷ شورای عالی اداری)؛ «دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی» را به شرح پیوست (ممهور به مهر دبیرخانه شورای عالی اداری) تصویب نمود. این دستورالعمل در ۶ ماده و ۲ تبصره تأیید و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

گروه مشاوره مدیریت دانش دانا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =