ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در بانک سپه به پایان رسید

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در بانک سپه به پایان رسید

در اولین گام پیاده‌سازی مدیریت دانش در بانک سپه، ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در این بانک به پایان رسید. این مهم با رویکرد منتورینگ و توسط اداره آموزش و مدیریت دانش بانک سپه انجام شد. بدین منظور پس از بررسی مدل‌های ارزیابی بلوغ، مدل مناسب بانک انتخاب شد و پس از پیمایش پرسشنامه‌ای، گزارش نقاط قوت، قابل‌بهبود و سطح بلوغ مدیریت دانش در بانک سپه تدوین شد. نکته شایان توجه در این ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در بانک سپه مشارکت بیش از 5000 نفر از کارکنان بانک سپه بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. از نتایج این ارزیابی در تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش بانک سپه استفاده خواهد شد.

سنجش سطح بلوغ

سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش از مهمترین تکنیک‌های موجود در جعبه ابزار مدیریت دانش است. هر سازمان برای آغاز فعالیت‌های مدیریت دانش خود باید بداند که در چه جایگاهی قرار دارد و متناسب با وضعیت موجود، چه اقداماتی باید انجام دهد. منظور از جایگاه موجود، میزان قوت یا ضعف معیارهای تسهیل‌کننده مدیریت دانش و همچنین شاخص‌های تأثیرپذیر از مدیریت دانش می‌باشد. خروجی سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش گزارشی از وضعیت نقاط قوت و ضعف سازمان در استقرار مدیریت دانش است که ‌تواند به مثابه نقشه راهی، دورنمای اقدامات سازمان در حوزه مدیریت دانش را مشخص کند. ادامه این مطلب را در اینجا بخوانید.

 

توضیحاتی در خصوص بانک سپه

بانک سپه با تکیه بر تجارب ارزشمند حاصل از یک قرن فعالیت در نظام بانکی کشور و بهره‌گیری هدفمند از ظرفیت‌های موجود از جمله سرمایه انسانی توانمند و شبکه شعب گسترده، محصولات و خدمات بانکی متنوع و نوین را براساس قوانین پولی و بانکی کشور به آحاد جامعه و نیروهای مسلح با در نظر گرفتن اصول امنیت و محرمانگی اطلاعات، ارائه می‌نماید. این بانک اصیل، با پیشتازی در به‌کارگیری فناوری‌های نوآورانه وتبدیل شدن به یک بانک دیجیتالی، ضمن نقش‌آفرینی در سطح اقتصاد ملی و بین‌المللی در تراز انقلاب اسلامی، به‌دنبال خلق تجربه‌ای متمایز، ماندگار و خوشایند برای تمامی ذی‌نفعان خود می‌باشد.

 

 

گروه مشاوره مدیریت دانش دانا 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =