پیاده‌سازی 5 تکنیک کاربردی مدیریت دانش در ایرانسل

پیاده‌سازی 5 تکنیک کاربردی مدیریت دانش در ایرانسل

پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت ایرانسل

در ادامه اقدامات استقرار نظام مدیریت دانش در شرکت ایرانسل و در راستای اجرای نقشه راه مدیریت دانش، پیاده‌سازی 5 تکنیک کاربردی مدیریت دانش در این شرکت آغاز شد. بدین منظور گروه مشاوره مدیریت دانش دانا با همراهی تیم اجرایی مدیریت دانش ایرانسل، اقدام به شناسایی چالش‌های مدیریت دانشی هر واحد و تعیین تکنیک و ابزار مناسب برای رفع آن نمود. بر این اساس اجرای 5 تکنیک “استخراج دانش“، انجمن‌خبرگی“، “داستان‌سرایی”، “مدیریت دانش پروژه” و “خلق دانش با طوفان فکری” در دپارتمان‌های فروش و توزیع کشوری، شبکه، بازایابی آغاز شد.

مدیریت دانش ایرانسل

بدین منظور در ابتدا دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای سفیران دانش هر یک از دپارتمان‌ها برگزار شد تا تکنیک‌ها با رویکرد مربی‌گری اجرا شود و دانش تخصصی اجرای این روش‌های مدیریت دانشی به تیم اجرایی و سفیران دانش ایرانسل منتقل شود. در حال حاضر بیش از 15 جلسه اجرایی در این خصوص برگزار شده و سایر اقدامات نیز تا پایان ؟ اجرایی خواهد شد.

مدیریت دانش

پروژه پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در ایرانسل با هدف ایجاد نظام مدیریت دانش بر بستر فرایندهای سازمانی این شرکت و مبتنی بر مدل e TOM اجرایی شد. با توجه به ابعاد گسترده اقدامات، استقرار نظام مدیریت دانش در شرکت ایرانسل  در قالب 6 فاز عملیاتی و طی 12 ماه در حال انجام است. رویکرد گروه مشاوره مدیریت دانش دانا در این پروژه نیز همانند تجربیات قبلی، استفاده از مربی‌گری است تا پس از اتمام پروژه، سفیران دانش ایرانسل فعالیت‌های مدیریت دانشی را در این شرکت ادامه دهند.

شرکت ایرانسل

با تصویب قانون اجازه موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در تاریخ ۶ آذر ۱۳۸۴ پروانه شبکه خدمات ارتباطات سیار (جی اس ام) را در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی کل کشور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. ایرانسل توانست در مدت کوتاهی پس از دریافت مجوز مذکور، مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را به انجام رسانده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵ (یعنی ۹ ماه پس از دریافت مجوز) بهره‌برداری آزمایشی از شبکه را آغاز کند. به این ترتیب شبکه ایرانسل در ۲۹ مهر ۱۳۸۵ به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =