تدوین کتاب درس‌آموخته‌های فاز ۳ پتروشیمی پردیس

در این خبر به بررسی تدوین کتاب درس‌آموخته‌های فاز ۳ پتروشیمی پردیس می‌پردازیم.

شرکت پتروشیمی پردیس در راستای کمک به رونق بخش کشاورزی و به خودکفایی رساندن کشور در تولید کود اوره، افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش صادرات غیرنفتی و افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی گام‌های موثر و مثبتی برداشته است. ساخت و راه‌اندازی فاز سوم مجتمع و افایش ظرفیت تولید، یکی از اقدامات راهبردی در این خصوص بود که طی سال‌های اخیر انجام شد.

این شرکت در راستای پوشش نیازهای دانشی خود و بهره‌مندی از تجربه بی نظیر چندین سال در این مجموعه، به مقوله مدیریت دانش اهمیت داده و نسبت به پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در سازمان و ثبت درس‌آموخته‌های همکارانی که در عملیات ساختمان و نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی فاز سوم پتروشیمی پردیس مشارکت داشته اند، برآمده است.

شرکت پتروشیمی پردیس با رویکرد توسعه‌ای خود و بمنظور ارتقا روحیه مشارکتی و ارتقا سطح دانش پژوهی کارکنان بعنوان سرمایه های فکری، با ثبت و ضبط ارزشمندترین سرمایه ناملموس سازمانی، درصدد مستندسازی تجارب همکارانی که در پروژه فاز سوم نقش داشتند قدم برداشته است. رویکرد پتروشیمی پردیس حرکت به سمت سازمانی یادگیرنده و پویا با استفاده حداکثری از تجربیات، درس آموخته‌ها و دانش مستتر در اذهان خبرگان این سازمان است. مستند سازی تجارب مدیران و خبرگان در ابعاد فنی و مدیریتی پروژه و ثبت راه حل های اجرا شده از اقداماتی است که شرکت پتروشیمی پردیس در راستای حفظ سرمایه های سازمان در پروژه فاز سوم مورد توجه قرارداده است.

مدیریت دانش پروژه فاز سوم پتروشیمی پردیس با راهبری گروه مشاوره مدیریت دانش دانا و با همکاری مدیران و کارشناسان توانمند این شرکت انجام شد. بدین منظور از ابزارها و تکنیک‌های محتلف مدیریت دانش پروژه از جمله “بازنگری پس از اقدام” ،” یادگیری از همتایان” و “استخراج دانش پروژه” استفاده شدو ماحصل تلاش تیم اجرایی مدیریت دانش در این شرکت تدوین کتاب ” دروس‌آموخته ساخت و راه‌اندازی فاز سه شرکت پتروشیمی پردیس” بود. در این کتاب بیش از 100 درس‌آموخته فنی و مدیریتی با همکاری بیش از 50 نفر از خبرگان و دانشکاران این شرکت مدون شده است. تجربیات ثبت شده پروژه فاز سوم پتروشیمی پردیس در فرایندهای جاری تولید و تعمیرات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت پتروشیمی پردیس

شرکت پتروشیمی پردیس تولید و عرضه کننده محصولات آمونیاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره درخاورمیانه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان می باشد.

حجم بالای تولیدات و فن آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی ، خطوط حمل و نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره ، از جمله مزیت ها و ویژگی های این مجتمع بوده که چشم انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین المللی ترسیم می نماید.

همسو با سیاست های توسعه ای کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و در چارچوب اقـدامات صورت گرفته توسـط شرکت ملی صنایع پتروشیمـی جهت توسعه منطقه ویژه اقتصادی/انرژی پارس جنوبی؛ احداث فاز اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس به ترتیب در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۳ توسـط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی صورت پذیرفته است.

مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه ویژه اقتصادی /انرژی پارس، در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع گردیده است. مساحت کل مجتمع شامل فاز اول، دوم و سوم جمعاً حدود ۶۴.۵ هکتار می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 18 =