تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش شرکت انتقال گاز ایران

تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش شرکت انتقال گاز ایران

ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش شرکت انتقال گاز ایران توسط گروه مشاوره مدیریت دانش دانا تدوین شد.

در ادامه اجرای پروژه مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران، ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش تدوین شد. بدین منظور پس از برگزاری جلسه‌های متعدد کارگروه مدیریت دانش، چشم‌انداز مدیریت دانش، ماموریت مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش و نقشه راه 4 ساله مدیریت دانش شرکت انتقال گاز ایران باهدف ارتقاء سطح بلوغ مدیریت دانش در حوزه‌های مختلف سازمانی تدوین و ارائه شد.

پروژه پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران و 10 منطقه عملیاتی این شرکت از ابتدای امسال آغازشده است. این پروژه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مدیریت دانش در کشور به شمار می‌آید و با رویکرد منتورینگ تمامی مناطق عملیاتی انتقال گاز ایران در سطح کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. استقرار نظام مدیریت دانش در شرکت انتقال گاز ایران باهدف ایجاد نظام یکپارچه مدیریت دانش بر بستر فرایندهای سازمانی و مبتنی بر مدل APQC در قالب 8 فاز عملیاتی و طی 20 ماه در حال انجام است.

تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش شرکت انتقال گاز ایران
تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران از ابتدای تاسیس شرکت ملی گاز ایران در سال 1344 تحت مدیریت شرکت پالایش و انتقال گاز فعالیت داشته است، این مجموعه عظیم در سال 84 به‌عنوان مدیریت انتقال گاز ازنظر ساختاری از بخش پالایش تفکیک و در پایان سال 85 به شرکت انتقال گاز تبدیل گردید. این شرکت با به‌کارگیری 20 درصد نیروی انسانی شاغل (حدود 11 هزار نفر) در صنعت گاز، وظیفه خطیر مدیریت، حفظ، نگهداشت و بهره‌برداری از 70 درصد دارایی‌های فیزیکی این صنعت عظیم را به عهده دارد.

مهم‌ترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق‌العمل‌کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین‌شده داخلی و پایانه‌های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده‌های فوق‌الذکر‌می باشد. این مهم توسط ده منطقه عملیاتی که شامل منطقه 1 (خوزستان)، منطقه 2 (اصفهان)، منطقه 3 (تهران)، منطقه 4 (خراسان)، منطقه 5 (فارس)، منطقه 6 (هرمزگان)، منطقه 7 (همدان)، منطقه 8 (آذربایجان شرقی)، منطقه 9 (مازندران) و منطقه 10 (بوشهر) می‌باشد، به انجام می‌رسد.

این شرکت ازلحاظ حجم خطوط لوله و تأسیسات تحت بهره‌برداری (بیش از 36 هزار کیلومتر خط لوله و 81 ایستگاه تقویت فشار گاز)، رتبه نخست را در آسیا و خاورمیانه و رتبه چهارم را در جهان پس از کشورهای آمریکا، روسیه و کانادا به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت پتانسیل انتقال بیش از 280 میلیارد مترمکعب گاز در سال را دارا می‌باشد.

شرکت انتقال گاز ماموریت خود را بر اساس انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی تعیین نموده و توان عملیاتی خود را به افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور از طریق بهره‌برداری از تأسیسات جدید، بهینه‌سازی شبکه موجود انتقال گاز و استقرار سیستم‌های پشتیبانی در حوزه‌های مختلف معطوف داشته است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =