بازطراحی رویکردهای مدیریت دانش در صنایع

همایش ، فرصتی مناسب برای بازطراحی رویکردهای مدیریت دانش

همایش صنایع غیرآهنی ایران با حضور بازیگران اصلی این صنعت در بخش خصوصی و دولتی برگزار شد. این رویداد بستر مناسبی بود تا شرکت‌های کلیدی صنایع معدنی کشور در حوزه‌های مختلف تخصصی به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

برای شرکت مشاور مدیریت دانش دانا نیز حضور در این همایش فرصت خوبی بود تا با نگاهی متفاوت، چالش‌های این صنعت را مورد بررسی قرار داده و خدمات مدیریت دانش در صنایع معدنی را مبتنی بر نیازهای روز و با رویکردی باز طراحی کرده و  ارائه دهد.

درباره همایش

اهمیت انواع فلزات غیرآهنی مانند مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا و… در صنایع مختلف مادر و استراتژیک بر کسی پوشیده نیست. اما گفتنی است سودآوری در این حوزه نیازمند بهره‌­برداری بهینه و تولید حداکثری ارزش‌افزوده از این نعمات الهی در کشورمان است؛ این مهم با به‌کارگیری راهبردهای نوآورانه و هوشمندانه میسر می‌شود. باتوجه به برقراری طولانی‌مدت تحریم‌ها و ابهام درباره‌ امکان برطرف شدن آن‌ها، این صنایع که از جنبه‌­ صادرات و ارزش‌­آفرینی ارزی از جایگاهی ویژه‌ برخوردارند، نیازمند توجهی دوچندان خواهند بود. از برجسته­‌ترین نمونه­‌های ارزآوری این صنایع، می‌توان به رشد 116 درصدی میزان صادرات مس در نیمه نخست سال 1400 با وجود تحریم­‌ها اشاره کرد.

لزوم تمرکز بیشتر بر این صنایع، تجربه موفق برگزاری سه دوره «همایش و نمایشگاه چشم‌­انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» و همچنین بازخورد مخاطبان مبنی‌بر محتوای غنی و کاربردی ارائه‌شده در این رویداد، گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را بر آن داشت تا با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران، برگزاری چهارمین دوره‌ این همایش را در دستور کار خود قرار دهد.

هدف از برگزاری چنین رویدادی، ایجاد فرصتی ارزشمند جهت تبادل اطلاعات میان بازیگران اصلی این صنعت اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‏­‌های تخصصی داخلی و بین‏‌المللی است. امید است با همکاری کلیه دست‌اندرکاران این حوزه بتوان به این هدف نائل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =