مدیریت دانش گلگهر

ارزیابی بلوغ مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

ارزیابی بلوغ مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به پایان رسید.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از دو سال پیش پیاده‌سازی اقدامات زیرساختی مدیریت دانش را آغاز نمود و در این مسیر بسترهای استقرار یک نظام مدیریت دانش موفق را شکل داد.

یکی از اقدامات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش بود. این برای انجام این کار این علاوه بر استفاده از ابزار پرسشنامه‌ای یکی از مدل‌های مرجع بلوغ مدیریت دانش، مصاحبه‌هایی با خبرگان و مدیران شرکت نیز انجام شد. این مصاحبه‌‌ها با هدف شناسایی دقیق‌­تر نقاط قوت و قابل بهبود مدیریت دانش انجام در فرایندها و واحدهای مختلف سازمانی انجام شد. نتایج این ارزیابی و شناخت دقیق جایگاه مدیریت دانش در گل‌گهر، اقدامات پیش روی مدیریت دانش در این شرکت را تسهیل می‌کند.

مدیریت دانش گلگهر

 

اطلاعات بیشتر در رابطه با  ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش را در این صفحه مطالعه کنید

 

آشنایی با گل گهر

منطقه معدنی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.  این ذخایر معدنی در استان کرمان و در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده است. آثار موجود و حفاری های باقی مانده در محل کانسار دلالت بر آن دارد که این کانسار در قرون گذشته مورد شناسایی و بهره برداری قرار گرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می نموده است، در حدود 900 سال تخمین زده شده است. در دوره معاصر عملیات اکتشاف و پی جویی طرح سنگ آهن گل گهر در سال 1348 توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و سپس با همکاری شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه یافت و از سال 1353 به شرکت ملی فولاد ایران واگذار گردید . کانسار سنگ آهن گل گهر در شش آنومالی مجزا در مجموع با ذخیره ای در حدود 1200 میلیون تن در محدوده ای به طول تقریبی 10 کیلومتر و عرض تقریبی 4 کیلومتر قرار گرفته است . بهره برداری از توده معدنی شماره یک بر عهده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر است که بخش زیادی از آن استخراج گردیده است.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =