استخراج دانش در شرکت گاز آذربایجان شرقی

آغاز پروژه استخراج دانش خبرگان در گاز استان آذربایجان شرقی

پس از پایان یافتن اقدامات اجرایی پروژه مدیریت دانش بحران زلزله در شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، گروه مشاور مدیریت دانش دانا پروژه دیگری را در شرکت  آغاز کرد. در این پروژه استخراج دانش خبرگان شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.

در این پروژه، درس‌آموخته‌های 30 نفر از خبرگان این شرکت در حوزه‌های کلیدی مهندسی و اجرای طرح ها و امداد گاز با تکنیک‌های مدیریت دانش استخراج می‌شود. علاوه براین تجربیات 3 نفر از خبرگان با سابقه شرکت نیز که در آستانه بازنشستگی هستند، با تکنیک‌های knowledge elicitation مستند می‌شود.

نکته بارز در این پروژه استخراج دانش خبرگان، همراهی سفیران دانش در جلسات استخراج دانش است. بدین منظور دوره تخصصی استخراج دانش برای سفیران دانش این شرکت برگزار شد. در این دوره آموزشی پس از تبیین 16 روش استخراج دانش، 3 روش پرکاربرد تشریح شد و سفیران دانش به صورت عملی نیز به تمرین آن پرداختند.

همکاران ما در گروه مشاوره مدیریت دانش دانا در این پروژه علاوه بر نقش مجری، به عنوان مربی نیز ایفای نقش می‌کنند تا تکنیک‌های استخراج دانش را  به‌صورت عملی به سفیران دانش بیاموزند. این کار با هدف تداوم اجرای تکنیک استخراج دانش پس از اتمام این پروژه و بدون حضور مشاور  انجام می‌شود.

 

 

نتایج پروژه استخراج دانش خبرگان در قالب 3 جلد کتاب با عناوین «چگونه امدادگر خوبی باشیم» ،«چگونه ناظر خوبی باشیم» و «کتاب تجربیات خبرگان»  در بهار سال 99 منتشر خواهد شد. با توجه به تشابه فعالیت‌های حوزه امداد و نظارت در سراسر کشور، نتایج این پروژه می‌تواند در تمامی شرکت‌های گاز استانی به‌کار گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 16 =