داستانسرایی مدیریت دانش

برگزاری رویداد دانالند در گاز استان مازندران

رویداد دانالند گاز استان مازندران برگزار شد
اولین رویداد داستان سرایی شرکت گاز استان مازندران در تاریخ هفتم بهمن ماه برگزار می شود. در این رویداد کارشناسان حوزه های مختلف از ادارات و نواحی سطح استان حضور خواهند داشت و درس آموخته های “مدیریت بحران افت فشار گاز و استمرار جریان گاز در ماه های سرد سال” توسط خبرگان منتخب با تکنیک داستان سرایی تبیین می شود. مجموعه رویدادهای دانالَند با ابتکار گروه مشاوره مدیریت دانش دانا و با الهام از سخنرانی های تِد به منظور تسهیم اثربخش دانش سازمانی طراحی شده است.

داستانسرایی مدیریت دانش

 

داستان‌ها و داستان‌سرایی از ابتدای وجود بشر با ما بوده اند و به آگاهی ما از تاریخچه بشریت کمک بسیار کرده اند. هزاران سال، با تکامل انسان، از داستان‌‌ها استفاده می‌شد تا افراد آنچه را که خرد و دانش انباشته شده بود، منتقل کنند. در دنیای مدرن که ما در آن زندگی می‌کنیم داستان معنای جدیدی به خود گرفته است: راهی برای برقراری ارتباط نه تنها در محیط سنتی داخلی بلکه در محیط کار. داستان ها و روایت‌ها‌، یک رابط منحصر به فرد و  قدرتمند در روابط انسانی تشکیل داده‌اند.

داستان‌ها با هر دو بخش ذهن انسان (منطق و احساس) سر و کار دارند. داستان‌ها ابزاری برای گفتگو، استدلال و تمرکز بر چشم انداز سازمانی هستند. داستان‌ها منجر به تقویت ارتباطات، چه در داخل سازمان در ارتباط با پرسنل و چه در خارج از سازمان در ارتباط با مشتریان حاضر، مشتریان بالقوه، شرکای تجاری، رقبای تجاری، سرمایه گذاران و دیگران می شوند. داستان را انتقال‌دهنده‌ قدرتمند معنا و دانش ضمنی می‌دانند. همچنین یک داستان دنباله‌ای از اقدامات و تجربیاتی را که توسط و یا تحت نظر تعداد مشخصی از افراد انجام گرفته، به صورت واقعی یا خیالی توصیف می‌کند. داستان‌ها به طور طبیعی در مسیر زندگی فعالیت‌های سازمان اتفاق می‌افتند و نکته مهم این است که از پذیرش بسیار گسترده به عنوان وسیله ارتباطی توسط افراد برخوردار هستند.

به واسطه اهمیت این مبحث، گروه مشاوره مدیریت دانش دانا، خدمت تخصصی ” راهبری و برگزای داستان‌سرایی ” را با نام تخصصی دانالَند طراحی و به سازمان‌های ایرانی ارائه می‌کند. رویدادهای دانالند با ابتکار گروه مشاوره مدیریت دانش دانا و با الهام از سخنرانی های تِد به منظور تسهیم اثربخش دانش سازمانی طراحی شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =