ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه به پایان رسید

اولین گام در پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه، ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش بود که از اوایل تیرماه آغاز شد. این گام از پروژه با هدف شناسایی نقاط قوت و قابل بهود، عارضه‌های سازمانی و تعیین سطح بلوغ مدیریت دانش در این شرکت انجام شد. برای سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش  علاوه بر تحلیل آماری بیش از 600 پرسشنامه جلسه‌های متعددی با مدیران و خبرگان مجتمع نیز برگزار شد. این مصاحبه‌‌ها با هدف شناسایی دقیق‌­تر نقاط قوت و قابل بهبود مدیریت دانش در فرایندها و واحدهای مختلف سازمانی انجام شد.

با انجام ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه گام‌های بعدی پروژه مدیریت دانش با اطلاعات مناسب طراحی و اجرا می‌شود.

پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه با هدف بهبود و توسعه مدیریت دانش بر بستر فرایندهای سازمانی و مبتنی بر مدل APQC  در قالب 7 فاز عملیاتی و طی 12 ماه انجام خواهد شد. تمرکز بر خلق نتایج ملموس و کاربردی با پیاده‌سازی تکنیک‌ها و ابزارهای مدیریت دانش از اهداف کلید این پروزه به شمار می‌آید. گروه مشاوره مدیریت دانش دانا در این پروژه نیز همانند تجربیات قبلی، استفاده از منتورینگ است تا پس از اتمام پروژه، سفیران دانش فعالیت‌های مدیریت دانشی را در سطح مجتمع مس سرچشمه ادامه دهند.

 

بلوغ مدیریت دانش

مجتمع مس سرچشمه

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌گردد. اشیاء مسی و آلیاژهای به دست آمده در نقاط مختلف ایران و همچنین آثار کوره‫‌های قدیمی و ابتدایی ذوب مس حاکی از آشنایی ایرانیان قدیم با صنعت استخراج و ذوب است. اکتشافات باستان‫‌شناسی نشان می‌دهدکه در ایران از هزاره پنجم پیش از میلاد، استفاده از معادن رونق نسبی داشته است. اشیای مفرغی، زری و سیمی بدست آمده از هزاره‫‌های قبل، گویای پیشرفت بهره برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران است. بعد از ظهور اسلام، خصوصاً در دوران سلجوقیان (قرن ششم هجریی) و صفویان (قرن یازدهم هجری)، بهره‌برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران بسیار شکوفا بوده است.

در 12 تیر ماه 1351، شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، تشکیل و در سال 1355 به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده کلیه فعالیت‌های معادن مس کشور است تغییر نام داد. از وظایف این شرکت، استخراج و بهره‌برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری می‌باشد. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می‫‌رود.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =