جلسه شورای راهبری مدیریت دانش مجتمع مس سرچشمه

جلسه شورای راهبری مدیریت دانش مجتمع مس سرچشمه

اولین جلسه شورای راهبری مدیریت دانش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور مدیریت محترم مجتمع، معاونین و مدیران مجتمع برگزار شد. در ابتدای این جلسه تیم اجرایی مدیریت دانش گزارشی از اقدامات انجام شده در شش ماه نخست سال جاری ارائه کرد.
در ادامه گزارش ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش توسط گروه مشاوره مدیریت دانش دانا ارائه شد. برای ارزیابی بلوغ مدیریت دانش در مجتمع بیش از 600 پرسشنامه توسط کارکنان حوزه‌های مختلف سازمانی تکمیل شد و مورد تحلیل قرار گرفت. سپس گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای تدوین ارکان جهت‌ساز، استراتژی و نقشه‌راه مدیریت دانش مجتمع مس سرچشمه ارائه شد. این فاز از پروژه مدیریت دانش با بهره‌گیری از نتایج مصاحبه‌های ارزیابی بلوغ، بررسی چشم‌انداز، مأموریت و استراتژی‌های کلان شرکت و همچنین برگزاری جلسات تیم اجرایی مدیریت دانش و جلسه‌ با امور سیستم‌ها، تیم مدیریت دانش انجام شد. از جمله نتایج این گام از پروژه می‌توان به تدوین چشم‌انداز مدیریت دانش، مأموریت مدیریت دانش،ریسک‌های مدیریت دانش، ذینفعان مدیریت دانش و در نهات استراتژی‌های مدیریت دانش و نقشه راه عملیاتی مدیریت دانش اشاره کرد.
در پایان جلسه نیز گزارشی از پیشرفت اقدامات انجام شده برای مدیریت دانش اورهال ذوب ارائه شد. در این گزارش نمونه‌هایی از درس‌آموخته‌های تدوین شده برای اعضای محترم شورای راهبری مدیریت دانش ارائه شد.

مجتمع مس سرچشمه

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌گردد. اشیاء مسی و آلیاژهای به دست آمده در نقاط مختلف ایران و همچنین آثار کوره‫‌های قدیمی و ابتدایی ذوب مس حاکی از آشنایی ایرانیان قدیم با صنعت استخراج و ذوب است. اکتشافات باستان‫‌شناسی نشان می‌دهدکه در ایران از هزاره پنجم پیش از میلاد، استفاده از معادن رونق نسبی داشته است. اشیای مفرغی، زری و سیمی بدست آمده از هزاره‫‌های قبل، گویای پیشرفت بهره برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران است. بعد از ظهور اسلام، خصوصاً در دوران سلجوقیان (قرن ششم هجریی) و صفویان (قرن یازدهم هجری)، بهره‌برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران بسیار شکوفا بوده است.‬‬‬

در 12 تیر ماه 1351، شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، تشکیل و در سال 1355 به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده کلیه فعالیت‌های معادن مس کشور است تغییر نام داد. از وظایف این شرکت، استخراج و بهره‌برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری می‌باشد. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می‫‌رود.‬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 20 =