آغاز پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در پژوهـشکده بیـمه

آغاز پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در پژوهشکده بیمه

مدیریت دانش پژوهشکده بیمه

پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در پژوهشکده بیمه آغاز شد. این پروژه با هدف حفظ سرمایه‌های دانشی و تجربیات خبرگان این سازمان اجرا خواهد شد. گروه مشاوره مدیریت دانش دانا در این پروژه نیز همانند تجربیات قبلی، از رویکرد مربی‌گری برای پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش بهره می‌برد تا پس از اتمام پروژه، سفیران دانش فعالیت‌های مدیریت دانشی را در این سازمان ادامه دهند.

 

مدیریت دانش دانا

پژوهشکده بیمه

این سازمان با هدف پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و توسعه تحقیقات علمی و کاربردی در زمینه بیمه، ساماندهی پژوهش‌های بیمه‌ای و فراهم آوردن بستر مناسب رشد و توسعه صنعت بیمه در سال 1384 تشکیل شده است. در حال حاضر پژوهشکده بیمه با سه گروه پژوهشی بیمه‌های اموال و مسئولیت، گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص و گروه پژوهشی عمومی بیمه مشغول به فعالیت‌ است.

پس از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد پژوهشکده بیمه تهیه و تنظیم اساسنامه در دستور کار قرار گرفت و اساسنامه تنظیم شده به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ارسال و مراحل تصویب آن پیگیری شد. اساسنامه مزبور پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی در تاریخ 17؍10؍1384، برای اجرا در تاریخ 20؍12؍1384 به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ گردید. در اجرای ماده 5 اساسنامه (ارکان پژوهشکده بیمه) تعیین اعضاء هیأت امنا پیگیری و در تاریخ 11؍7؍1385 احکام پنج نفر از اعضای پیشنهادی هیأت امناء پژوهشکده بیمه صادر و ابلاغ گردید. پژوهشکده بیمه که جهت تأمین نیازهای پژوهشی صنعت بیمه کشور تأسیس شده و وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد از شرکت‌های بیمه نیز طرح‌های پژوهشی و کمک مالی می‌پذیرد.

این پژوهشکده از نظر علمی تابع قوانین پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخل و خارج از کشور همکاری‌های علمی و پژوهشی دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =