تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش در شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش در شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

در ادامه فعالیت‌های اجرایی پروژه استقرار نظام مدیریت دانش در شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش در این شرکت تدوین شد. در این فاز از پروژه تیم اجرایی مدیریت دانش با برگزاری چندین جلسه، چشم‌انداز مدیریت دانش، مأموریت مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش و نقشه راه 4 ساله مدیریت دانش در شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی را باهدف ارتقاء سطح بلوغ مدیریت دانش در حوزه‌های مختلف سازمانی تدوین کرد.

مدیریت دانش در آب منطقه‌ای آذربایجان

پروژه پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در زمستان سال 1400 آغاز شد. پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در این شرکت با هدف بهبود و توسعه مدیریت دانش بر بستر فرایندهای سازمانی و مبتنی بر مدل APQC و نظام‌نامه مدیریت دانش دستگاه‌های اجرایی در 5 فاز عملیاتی در حال انجام است.
تمرکز بر خلق نتایج ملموس و اثربخش با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و ابزارهای مدیریت دانش از اهداف کلید این پروژه به شمار می‌آید. گروه مشاوره مدیریت دانش دانا در این پروژه نیز همانند تجربیات قبلی، از رویکرد منتورینگ در پیاده‌سازی مدیریت دانش استفاده می‌کند تا پس از اتمام پروژه، سفیران دانش فعالیت‌های مدیریت دانشی را در سطح شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ادامه دهند.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در سال ۱۳۴۲ با تشکیل سازمان آب و برق آذربایجان و با تحت پوشش قرار دادن استان‌های آذربایجان شرقی و غربی فعالیت خود را آغاز و از سال ۱۳۴۷ این سازمان به شرکت سهامی آب و برق آذربایجان تغییر نام داد. در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب تحت عنوان شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان فعالیت خود را ادامه داد. در تاریخ ۴/۲/۶۴ با تصویب هیئت‌وزیران به دو شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تبدیل شد.
در جلسه مورخ ۱۳۷۲/۶/۲۱ هیئت‌وزیران و پیشنهاد شماره ۴۸۹۱۰/۱۳۰۵/۵۰۵ وزارت نیرو و به استناد ماده 32 قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۱ نام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و اردبیل تغییر و تصویب گردید. از سال ۱۳۸۶ نیز در اجرای مصوبه شماره ۲۶۹۱۴ ت ۳۳۵۵۹ هـ مورخ ۱۳۸۴/۵/۱۱ دو استان تفکیک یافته و نام این شرکت به شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی تغییریافته است.
محدوده جغرافیایی تحت مدیریت سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی شامل استان آذربایجان شرقی با وسعت حدود ۴۵۴۹۰.۸۸ کیلومترمربع و نیز قسمتی از استان آذربایجان غربی ( حوزه امور آب ارس ) هست. محدوده فعالیت شرکت در قسمت‌هایی از حوزه‌های آبریز رودخانه ارس – دریاچه ارومیه و سفیدرود می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =