تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش مجتمع مس سرچشمه

تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش مجتمع مس سرچشمه

در دومین گام از توسعه نظام مدیریت دانش در مجتمع مس سرچشمه، ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش  این مجتمع تدوین شد. بدین منظور پس از برگزاری جلسات متعدد با واحدهای مربوطه، چشم‌انداز مدیریت دانش، ماموریت مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش و نقشه راه 4 ساله مدیریت دانش با هدف ارتقاء سطح بلوغ در حوزه‌های مختلف سازمانی تدوین و ارائه شد.

مجتمع مس سرچشمه از اواسط امسال برنامه توسعه نظام مدیریت دانش  را در دستور کار خود قرار داد. این پروژه  در 4 گام عملیاتی توسط گروه مشاوره مدیریت دانش دانا طراحی شد و در  دومین گام آن، ارکان جهت ساز مدیریت دانش در این سازمان تدوین شد.

مجتمع مس سرچشمه

مس از جمله فلزاتی است که در طول سالیان دراز، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 85 تا 90 درصد مس مصرفی دنیا از طریق استخراج معادن مس حاصل می‌گردد. اشیاء مسی و آلیاژهای به دست آمده در نقاط مختلف ایران و همچنین آثار کوره‫‌های قدیمی و ابتدایی ذوب مس حاکی از آشنایی ایرانیان قدیم با صنعت استخراج و ذوب است. اکتشافات باستان‫‌شناسی نشان می‌دهدکه در ایران از هزاره پنجم پیش از میلاد، استفاده از معادن رونق نسبی داشته است. اشیای مفرغی، زری و سیمی بدست آمده از هزاره‫‌های قبل، گویای پیشرفت بهره برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران است. بعد از ظهور اسلام، خصوصاً در دوران سلجوقیان (قرن ششم هجریی) و صفویان (قرن یازدهم هجری)، بهره‌برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در ایران بسیار شکوفا بوده است.

در 12 تیر ماه 1351، شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، تشکیل و در سال 1355 به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده کلیه فعالیت‌های معادن مس کشور است تغییر نام داد. از وظایف این شرکت، استخراج و بهره‌برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری می‌باشد. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می‫‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سه =