برگزاری دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

این هفته ساسان رستم‌‌نژاد دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان را برگزار کرد. در این کارگاه مفاهیم و تکنیک‌های کاربردی مدیریت دانش به دوستان خوبمان در این شرکت ارائه شدند.

دوره آموزشی مدیریت دانش در گل‌گهر

پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گلگهر از سال 1397 با همکاری گروه مشاوره مدیریت دانش دانا آغاز شده است و تاکنون ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانشی همچون مدیریت دانش اورهال، انجمن خبرگی، تدوین نقشه دانش و غیره در این شرکت اجرایی شده است.

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی سنگ‌آهن، یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدنی و صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل‌شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است. این ذخایر معدنی در استان کرمان و در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده‌ است. آثار موجود و حفاری‌های باقی‌مانده در محل کانسار دلالت بر این دارد که این محل در قرون گذشته موردشناسایی و بهره‌برداری قرار گرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره‌های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می‌کرده، در حدود 900 سال تخمین زده‌ شده است. در دوره معاصر عملیات اکتشاف و پی‌جویی طرح سنگ‌آهن گل‌ گهر در سال 1348 توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و سپس با همکاری شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه یافت و از سال 1353 به شرکت ملی فولاد ایران واگذار شد. کانسار سنگ‌آهن گل‌گهر در شش آنومالی مجزا درمجموع با ذخیره‌ای در حدود 1200 میلیون‌ تن در محدوده‌ای با طولی حدودا 10 و عرضی حدودا 4 کیلومتر قرار گرفته‌است. بهره‌برداری از توده معدنی شماره یک‌ برعهده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است و بخش زیادی از آن استخراج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =