کارکرد CRM در مدیریت دانش

کارکرد CRM در مدیریت دانش

CRM (Customer Relation Management) چیست؟ در طول سال‌ها چندین بارمعنی آن تغییر کرده است. در ابتدا از واژه CRM برای افزایش کیفیت خدمات مشتریان استفاده می‌شد، اما امروزه این واژه به کل استراتژی یک کسب‌وکار مرتبط می‌شود. نرم‌افزار CRM در سازمان به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار مدیریت فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان و همسو کردن فعالیت‌های شرکت شناخته می‌شود. به کمک CRM همه فرآیندهای شرکت، سیاست‌های کاری و افراد تیم‌های مختلف در یک پلتفرم یکپارچه کار خواهند کرد.

امروزه ابزارهایی مانند Microsoft Teams یا Slack در بسیاری از مشاغل وجود دارند. این پلتفرم‌ها مانند  اتاق کنفرانس تبدیل‌شده‌اند و همچنین می‌توانند پلتفرم داستان‌سرایی شمارا برای رشد دانش تیمی در سازمان شما باشند؛ اما فضاهایی مانند Slack و Teams یک مزیت غیرمنتظره دیگر نیز دارند مانند توانایی برای اتصال به CRM

CRM آن غول بزرگی که در سازمان شما است و اطلاعاتی در مورد همه‌چیز از موجودی تا حسابداری جمع‌آوری می‌کند. ERP به‌عنوان یکی دیگر از ذخیره‌های مهم داده) یک مخزن دانش اصلی از کسب‌وکار شما با تمام داده‌ها در مورد نحوه عملکرد کسب‌وکار، با چه کسانی تجارت می‌کنید، با آن‌ها چه می‌کنید و تعداد بی‌شماری دیگر نقاط داده است. Teams و Slack فقط مکان‌هایی نیستند که اعضای تیم شما با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بلکه مکان‌هایی هستند که کارمندان شما می‌توانند با سیستم شما صحبت کنند.

چت بات‌ها: اتصال اعضای تیم به مدیریت دانش

برای سازمان شما، دانش قبیله‌ای به‌طور سنتی توسط اعضای تیمی که با کسب‌وکار تعامل دارند ساخته می‌شود؛ اما با پیشرفت در هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند Power Virtual Agent مایکروسافت، می‌توانید اعضای تیم دیجیتال را در قالب چت‌بات‌ها اضافه کنید که می‌توانند دانش موجود در داده‌های شما را با اعضای تیم به اشتراک بگذارند.

چت بات ها جایگزین صحبت‌های کارمندان یا اتصالات نمی‌شوند. در عوض، آن‌ها با ارائه پاسخ به سؤالات افراد در دانش تیمی در سیستم CRM شما، این مکالمات را تقویت می‌کنند.

تصور کنید باکسی که همه‌چیز را در مورد سازمان شما می‌داند در تماس باشید تا به هر سوالی که می‌توانید داشته باشید پاسخ دهد. بسیاری از سازمان‌ها هنگامی‌که افرادی همانند این فرد، سازمان را ترک می‌کند و بازنشسته می‌شوند، تمام دانش سازمانی انباشته‌شده را با خود می‌برند. CRM یک پروژه که ده سال پیش برای کسانی که همیشه صورتحساب‌هایشان را دیر پرداخت می‌کردند، به شما این اطلاعات را می‌داد که اگر همه در حال حاضر در Teams یا Slack کار می‌کنند، اعضای تیم را مجبور بودند از متن مکالمات خود خارج و به دنبال بخشی از اطلاعات باشند.blank

مدیریت دانش در عصر اکوسیستم

CRM شما یک مخزن عظیم دانش برای سازمان شما است و منبع اصلی حقیقت برای کسب‌وکار شما است که حاوی داده‌های ارزشمندی است. استفاده از چت‌بات‌ها برای دسترسی به داده‌ها با استفاده از مکالمه‌های سبک پرسش و پاسخ می‌تواند به این دانش کمک کند تا در پلتفرمی که تیم شما در حال حاضر در آن کار می‌کند، این دانش برای افراد سراسر سازمان شما در دسترس‌تر باشد. ارائه یک ربات چت که می‌تواند به سؤالات مربوط به وضعیت حساب، اطلاعات صورت‌حساب، خدمات مشتری پاسخ دهد یا موارد مشابه به اعضای تیم کمک می‌کند تا در شرایط محیط کاری عادی خود به‌سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

فراتر از CRM شما، ربات‌های چت می‌توانند به اکوسیستم کسب‌وکار شما به نحوی نفوذ کنند که فقط باتجربه‌ترین اعضای تیم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. از چت بات در مورد وضعیت حساب در آماده‌سازی برای بررسی درستی حساب بپرسید. ربات چت، با نگاه کردن به سیستم میز به شما کمک می‌کند اطلاعاتی را به شما بگوید که در CRM نیستند.

CRM شما یک مخزن دانش است، اما همه برنامه‌های کاربردی دیگری که کسب‌وکار شما و شریک شما را اداره می‌کنند نیز همین‌طور هستند. همان‌طور که COVID-19 به ما آموخت، اکوسیستم‌ها تجارت را هدایت می‌کنند. خرابی در اکوسیستم روی شما تاثیر خواهد گذاشت. ربات چت شما می‌تواند به دانش خارج از سازمان شما دسترسی داشته باشد. اطلاعات درون اکوسیستم شما زمانی دسترسی پیدا می کندکه تیم شمارا مطلع کند، CRM شمارا ازآنچه اتفاق می‌افتد مطلع می‌کند تا کسب‌وکار بتواند در صورت نیاز تنظیم شود.blank

CRM شما فروشگاه دانش شماست، چت بات‌ها

CRM خود را به‌عنوان کتابخانه کسب‌وکار خود در نظر بگیرید. تمام اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شمارا دارد. اگر CRM شما کتابخانه شماست، چت ربات‌های شما باید کتابداران شما باشند. از ربات‌های چت برای کمک به تیم خود برای یافتن اطلاعات موردنیاز و کشف داستان‌هایی که نمی‌دانستند استفاده کنید.

ابزارهای فناوری زیادی برای اتصال CRM شما به ابزارهایی مانند Teams یا Slack در رابط‌های مکالمه وجود دارد. جایی که باید شروع کرد تکنولوژی نیست، مکالمه است. زمانی که شخصی از چت بات درباره یک حساب کاربری می‌پرسد. در برخی موارد، ربات چت باید کارمندان را به مدیر حساب ثبت‌شده در CRM متصل کند تا بتوانند به گفتگو ادامه دهند.

کتابدار پاسخ‌هایی دارد و می‌تواند شمارا به دانش راهنمایی کند، اما همان‌طور که بسیاری از کتابداران گفته‌اند، کار آن‌ها الهام بخشیدن به کشف است. چت بات شما نیز باید همین کار را انجام دهد به آن اجازه دهید پاسخ‌هایی ارائه دهد و افراد مناسب را در لحظه مناسب به هم متصل کند تا کارکنان بتوانند برای کشف دانش و به اشتراک‌گذاری آن با تیم الهام بگیرند.

قبیله شما بزرگ‌تر شده است

در تجارت مدرن، هیچ کسب‌وکاری جزیره‌ای نیست. هیچ تیمی به‌تنهایی نمی‌ایستد. توانایی شما در جمع‌آوری، به اشتراک‌گذاری و تطبیق دانش تیمی یک عامل متمایزکننده بازار خواهد بود. CRM شما در حال حاضر در حال جمع‌آوری داستان‌ها، داده‌ها و تعاملات زیادی در مورد کسب‌وکار شما است. تیم شما در ابزارهای رابط مکالمه مانند Microsoft Teams و Slack کار می‌کند. از این محیط اداری دیجیتال جدید با چت بات ها استفاده کنید تا CRM خود را به کتابخانه‌ای از دانش برای تیم خود تبدیل کنید. ربات‌های چت خود را به‌عنوان اعضای تیم دیجیتالی استخدام کنید که در حال جمع‌آوری دانش، به اشتراک‌گذاری آن و الهام بخشیدن به کشفیات درکارکنان تیمی شما هستند.

منبع:

https://translate.google.com/?sl=auto&tl=fa&text=Ecosystems&op=translate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =