مدیریت دانش در میتر

مدیریت دانش در میتر

در این مطلب به بررسی مدیریت دانش در میتر می‌پردازیم.
شرکت میتر (MITER) یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که در بدفورد، ماساچوست، مک لین و ویرجینیا مستقر است. شرکت میتر در سال 1958 به عنوان یک شرکت خصوصی و غیرانتفاعی برای ارائه راهنمایی‌های فنی و مهندسی به دولت فدرال تاسیس شد. از آن زمان، این شرکت در زمینه فناوری پیشرفته و مسائل مهم ملی فعالیت می‌کند.

میتر، مراکز تحقیق و توسعه فدرال که از چندین سازمان دولتی ایالات متحده پشتیبانی می‌کنند را مدیریت می‌کند. این سازمان در راستای تحقق منافع عمومی کار می‌کند تا فرصت‌های جدید را کشف کند و با پیشگام شدن در خلق ایده‌های جدید، منافعی را برای عموم جامعه حاصل کند. د.

میتر ایده‌های مبتکرانه‌ای را در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، علم داده، علوم اطلاعات کوانتومی، انفورماتیک سلامت، امنیت فضا، سیاست و اقتصاد، تهدیدات سایبری و تاب‌آوری سایبری به کار می‌گیرد.

تعداد کارکنان فعال در این مجموعه حدود 9000 نفر است و درآمد این شرکت در سال 2020، 1.9 میلیارد دلار امریکا بوده است. موقعیت منحصر به فرد این سازمان در زمینه همکاری با دولت، صنعت و دانشگاه نتایج برجسته‌ای در پیشرفت فناوری، صرفه‌جویی در هزینه، زمان و افزایش کارایی را به همراه داشته است.

میتر در جایزه سرآمدی مدیریت دانشAPQC  در سال 2020، موفق به دستیابی سطح پنجم بلوغ مدیریت دانش شد و در جمع 10 سازمان برتر این ارزیابی قرار گرفت.

مدیریت دانش در میتر

نکات برجسته مدیریت دانش در میتر

  • اشتراک دانش از زمان تاسیس میتر در سال 1958 همواره یک ارزش اساسی  در این سازمان بوده است.
  • تیم مدیریت دانش بطور مداوم استراتژی و مجموعه ابزارهای خود را در پاسخ به قابلیت‌های پیشرفته فناوری و نیازهای کسب‌وکار به‌روزرسانی می‌کند.
  • میتر از فناوری‌های پیشرفته برای درک اطلاعات، پیش‌بینی و پاسخگویی به نیازهای کاربر نهایی استفاده می‌کند. با بکارگیری ابزارهای نوین، سطح دسترس‌پذیری دانش افزایش یافته و به‌کارگیری دانش نیز بیش‌‌تر می‌شود.

 

مدیریت دانش در میتر

سیرتکاملی بلوغ مدیریت دانش در میتر

میتر پیاده‌سازی مدیریت دانش را از سال 1997 آغاز کرد. مراحل بلوغ مدیریت دانش در این شرکت را می‌توان در 4 بازه زمانی دسته‌بندی نمود. طی کردن این مسیر موجب شد تا این شرکت در سال 2020 در سطح پنجم بلوغ مدیریت دانش قرار بگیرد.

مدیریت دانش در میتر

سال 1997: یک برنامه رسمی و دیجیتال مدیریت دانش برای تسهیل نوآوری، برقراری ارتباط بین کارمندان و کاهش هزینه‌های اسپانسرهای دولتی خود راه‌اندازی کرد.

سال 2000 : کتابخانه محتوای بسیار سازماندهی شده، پروفایل کارکنان و ابزار جستجو را برای کارکنانش فراهم کرد. با این اقدام سطح دسترسی کارکنان به اطلاعات و دانش آشکار سازمانی افزایش یافت.

سال 2014: در پاسخ به رشد چشمگیرسازمانی، تیم مدیریت دانش یک استراتژی مدون برای نهادینه کردن راه‌حل‌های مدیریت دانش در مدیریت پروژه و اجرای فرایندهای کاری تدوین کرد.

سال 2019: ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی را برای ارائه یک تجربه بسیار سفارشی به کاربر نهایی مدیریت دانش و افزایش ارزش تجاری اقدامات مدیریت دانش در سراسر سازمان توسعه داد.

ابزارها و رویکردهای کلیدی مدیریت دانش به کارگرفته شده

میتر برای موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت دانش از رویکردها، ابزارها و تکنیک‌های مختلفی استفاده کرده که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

My MII: صفحات اینترانت سفارشی شده که دانش و توصیه‌هایی را براساس نوع پروژه، مهارت، موقعیت مکانی و سابقه کار کارکنان به آن‌ها ارائه می‌کند.

جستجو: قابلیت جستجوی سازمانی که ترکیبی از جستجوی متن Microsoft 365  و موتورجستجوی پیشرفتهElastic  برای ارائه نتایج دقیق و کاملا مرتبط است. این ابزار کمک می‌کند تا دانش مورد نیاز به‌راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد.

پروفایل: در صفحه پروفایل اطلاعات مختلفی از افراد، پروژه‌ها، سازمان‌ها و غیره وجود دارد که به‌طور خودکار اطلاعات را از سیستم‌های فدرال دریافت کرده و به‌روزرسانی می‌کند.

Task Match: ابزاری برای یادگیری ماشینی است که فرصت‌های پروژه را به کارکنان نشان می‎‌دهد و خبرگان مرتبط و مناسب با هر پروژه را به مسئولان پروژه پیشنهاد می‌کند.

 همکاری با شرکا: ابزاری ایمن و مطمئن که به کارکنان میتر امکان همکاری و اشتراک فایل با ذینفعان خارجی را می‌دهد.

مدیریت دانش در میتر

نتایج کسب‌وکار و عوامل کلیدی موفقیت

  • مدیریت دانش در میتر از پشتیبانی قوی رهبری برخوردار است و  این موضوع در فرهنگ سازمانی نهادینه شده است.
  • فعالیت‌های اجرایی در میتر بسیار پیچیده است و این پیچیدگی ایجاب می‌کند که کارکنان از دانش موجود در سازمان مجددا استفاده کنند و به دنبال خبرگی باشند.
  • مدیریت دانش در برنامه‌ریزی استراتژیک سازمان و معیارهای مرتبط با آن گنجانده شده است که همین امر به افزایش پذیرش استراتژی‌ها و ابزارهای جدید توسط کارکنان کمک می‌کند.
  • سال‌ها سرمایه‌گذاری بر توسعه پایگاه‌های دانش سازماندهی‌شده و استخدام استعدادهای فنی عالی‌رتبه، میتر را پرچمدار اصلی مدیریت دانش با قابلیت هوش مصنوعی کرده که این قابلیت کمک بسیار زیادی به دسترس‌پذیری دانش و به‌کارگیری آن می‌کند.

 

انتقال دانش

کارکنان شرکت ما تمایلی سیری ناپذیری نسبت به مدیریت دانش دارند. آن‌ها ما را به انجام کارهای بیشتر در زمینه مدیریت دانش وادار می‌کنند، زیرا بدون آن نمی توانند کار خود را انجام دهند.

لینک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =