ارکان جهت ساز گلهر

تدوین ارکان جهت‌ساز مدیریت دانش در گل‌گهر

با ادامه اقدامات توسعه نظام مدیریت دانش درشرکت صنعتی و معدنی گل‌‌گهر، ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش  این شرکت تدوین شد. بدین منظور پس از برگزاری جلسه‌های متعدد تیم اجرایی مدیریت دانش با واحدهای مختلف، چشم‌انداز مدیریت دانش، ماموریت مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش و نقشه راه 4 ساله مدیریت دانش گل‌گهر تدوین شد. این برنامه با هدف ارتقاء سطح بلوغ مدیریت دانش در حوزه‌های مختلف سازمانی و ایجاد ارزش از دانش تدوین و ارائه شد. پیاده‌سازی مدیریت دانش در گل‌گهر از سال 1397 و با همکاری گروه مشاوره مدیریت دانش دانا آغاز شده است.

 

مدیریت دانش در گل‌گهر

آشنایی با شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدن، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می‌باشد.  این ذخایر معدنی در استان کرمان و در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده‌است. آثار موجود و حفاریی‌های باقی‌مانده در محل کانسار دلالت بر آن دارد که این کانسار در قرون گذشته مورد شناسایی و بهره‌برداری قرار گرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می‌نموده است، در حدود 900 سال تخمین زده شده است. در دوره معاصر عملیات اکتشاف و پی‌جویی طرح سنگ آهن گل گهر در سال 1348 توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و سپس با همکاری شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه یافت و از سال 1353 به شرکت ملی فولاد ایران واگذار گردید. کانسار سنگ آهن گل‌گهر در شش آنومالی مجزا در مجموع با ذخیره‌ای در حدود 1200 میلیون تن در محدوده‌ای به طول تقریبی 10 کیلومتر و عرض تقریبی 4 کیلومتر قرار گرفته‌است. بهره‌ برداری از توده معدنی شماره یک بر عهده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است که بخش زیادی از آن استخراج گردیده‌است.

پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گلگهر از سال 1397 با همکاری گروه مشاوره مدیریت دانش دانا آغاز شده است و تا کنون ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش همچون مدیریت دانش اورهال، انجمن خبرگی، تدوین درخت دانش، تدوین نقشه دانش و غیره در این شرکت اجرایی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =