ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش شرکت پالایش گاز فجر جم

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش شرکت پالایش گاز فجر جم

در نخستین مرحله پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت پالایش گاز فجر جم، ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش در این شرکت انجام شد. بدین منظور علاوه بر پیمایش پرسشنامه‌ای، با بیش از 10 نفر از مدیران و خبرگان نیز جلسه‌های مصاحبه ارزیابی بلوغ برگزار شد. ماحصل اقدامات انجام‌شده در این مرحله از پروژه، شناسایی نقاط قوت و قابل‌بهبود و سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش در این شرکت بوده است. از اطلاعات کسب‌شده در این گام برای تدوین راهبردهای مدیریت دانش شرکت پالایش گاز فجر جم استفاده خواهد شد.

معرفی شرکت پالایش فجر جم

شرکت پالایش گاز فجر جم از سال 1367 برای تصفیه گاز میدان‌های گازی نار و کنگان واقع در منطقه جم و ریز در شرق استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه 85 میلیون استاندارد متر مکعب طراحی شده بود که در سال 1379 با اجرای طرح افزایش ظرفیت  تولید گاز پالایشگاه به 110 میلیون استاندارد متر مکعب در روز رسید و در سال 1389 با انتقال گاز پارس جنوبی به پالایشگاه ظرفیت گاز تولیدی این شرکت به 125 میلیون استاندارد متر مکعب در روز  افزایش یافت.

گاز مرکز تفکیک حوزه نار (H2S:90ppm) بوسیله دو خط لوله به قطر 30 اینچ و 24 اینچ به پالایشگاه منتقل می شود و مایعات جمع آوری شده آن ازطریق یک خط لوله 6 اینچ به پالایشگاه پمپ می‌گردد. گاز مرکز تفکیک حوزه کنگان (H2S:480ppm) نیز بوسیله یک خط لوله به قطر 48 اینچ به پالایشگاه منتقل می شود و مایعات جمع‌آوری شده آن ازطریق یک خط لوله 8 اینچ به پالایشگاه پمپ می‌گردد. گاز ارسالی از پارس جنوبی (H2S:4200ppm) توسط خط لوله 42 اینچ به پالایشگاه انتقال می یابد.

به موازات تولید گاز خشک در پالایشگاه، مایعات گازی تثبیت شده و LPG نیز تولید می شود. مایعات گازی به تاسیسات بندر سیراف واقع در ساحل خلیج فارس جهت صادرات منتقل می‌شوند و LPG  تولیدی پس از ذخیره‌سازی توسط تانکر به کشورهای همسایه صادر  می‌گردد.

پروژه مدیریت دانش شرکت پالایش گاز فجر جم از مرداد ماه 1401 آغاز شده است.

گروه مشاوره مدیریت دانش دانا 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =