حضور دانا در برنامه زنده تلویزیون طلوع – برنامه اول

حضور دانا در برنامه زنده تلویزیون طلوع – برنامه اول

امروز مصادف با حضور دانا در برنامه زنده تلویزیونی  طلوع در شبکه چهار سیما بود. در این برنامه به بحث و تبادل نظر پیرامون مفاهیم مدیریت دانش پرداخته شد. در این گفتگو سعی شد تا خاستگاه مدیریت دانش، جایگاه مدیریت دانش در سازمان، انواع دانش، فرآیند مدیریت دانش، ضرورت مدیریت دانش و مزایای مدیریت دانش تبیین شود.

برنامه طلوع محصول گروه دانش شبکه چهارم سیماست که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح به روی آنتن می‌رود.

برای دیدن فیلم این گفتگو بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://lnkd.in/dxU_3sF

جایگاه مدیریت دانش در سازمان

در دنیایی که دانش برابر با قدرت است، بسیاری از کارمندان احساس می‌کنند که حفظ دانسته‌ها و امتناع از به‌اشتراک‌گذاری دانش،به ارزش آن‌ها افزوده و سایرین را نیازمندتر می‌کند. برای مقابله با این طرزتفکر سازمان‌ها می‌توانند فرهنگی را پرورش دهند که به‌اشتراک‌گذاری دانش، کارکنان را ارزشمندتر نشان داده و جایگاه سازمانی‌شان را بهبود بخشد.

مدیریت دانش چیست؟

به‌طور خلاصه، مدیریت دانش مجموعه‌ای از دارایی‌ها، فعالیت‌ها و ابزارهایی است که امکان مدیریت و به‌اشتراک‌گذاری دانش را در یک سازمان فراهم می‌کند. مدیریت دانش معمولاً به‌عنوان فرآیندی در نظر گرفته می‌شود که چرخه دانش یعنی خلق، به‌اشتراک‌گذاری و استفاده مؤثر از دانش را تقویت می‌کند.  رویکردهای به اشتراک‌گذاری دانش کمک می‌کند تا دانش در سراسر سازمان توزیع شود. فرآیندهای تسهیم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا دانش پنهان خود را در دسترس همگان قرار دهند. به این ترتیب دانش و تخصص انباشته‌شده تغییر کاربری داده و  از سوی تمامی کارکنان مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دانش به سازمان‌ها و تیم‌ها کمک می‌کند تا از تکرار اشتباهات بپرهیزند و تلاش خود را صرف یافتن راه‌حل‌های قابل‌اجرا کنند.

با پیاده‌سازی مدیریت دانش کارکنان از نقطه‌نظرات دیگر کارکنان بهره‌مند شده و این امکان را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد تا گنجینه ارزشمندی از دانش پنهان و آشکار برای خود تدارک ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =