مدیریت دانش بحران زلزله

تدوین کتاب درس آموخته‌های مدیریت بحران زلزله‌های ارسباران، میانه و سراب

کتاب درس آموخته‌های مدیریت بحران زلزله‌های ارسباران، میانه و سراب توسط گروه مشاوره مدیریت دانش دانا تدوین شد. این کتاب با استفاده از متدولوژی مدیریت دانش بحران زلزله و تکنیک‌های مرتبط با آن تدوین شد.

 

در مواجه با بحران‌، سازمان­‌ها زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف مدیریت شرایط به وجود آمده می‌کنند. معمولاً این اقدامات تجربیات و درس‌آموخته‌های بسیاری را به همراه دارد که به‌کارگیری آن می‌تواند نتایج مثمر ثمری را به همراه داشته باشد و از تکرار آن در بحران‌های بعدی جلوگیری کند.

اواسط آبان‌ماه سال گذشته زلزله‌ای به بزرگی 5/9 ریشتر، استان آذربایجان شرقی را لرزاند و خسارات بسیاری را به شهرستان میانه و سراب وارد نمود. یکی از بازیگران اصلی در مدیریت این بحران، شرکت‌ گاز استان آذربایجان شرقی بود که با تلاش شبانه‌روزی در صدد رفع مشکلات و خرابی‌های زلزله برآمد. با توجه به زلزله خیز بودن استان آذربایجان شرقی و چالش‌های تکراری ناشی از آن، ضرروت ایجاد فرایندی برای مدیریت دانش بحران‌های طبیعی در شرکت گاز این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و اجرای این کار به گروه مشاوره مدیریت دانش دانا محول شد.

 

مدیریت دانش بحران زلزله

 

در این پروژه که به همت امور پژوهش و فن‌آوری شرکت گاز استان انجام شد، تجربیات و درس‌آموخته‌های زلزله‌ ارسباران (شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس) و زلزله میانه و سراب با استفاده از متدولوژی “مدیریت دانش بحران دانا” در قالب به کتاب 215 صفحه‌ای تدوین شد. برای تدوین کتاب درس آموخته‌های مدیریت دانش بحران زلزله درمجموع بیش از 200 نفر- ساعت جلسه با خبرگان شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در ستاد و شهرستان‌های مختلف برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =