تدوین نقشه دانش در کارخانه فرآوری گل‌گهر

تدوین نقشه دانش در کارخانه فرآوری گل‌گهر

در ادامه فعالیت‌های پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، فرایند معماری نقشه دانش در کارخانه فرآوری گل‌گهر با محوریت حوزه فرآوری آغاز شد. بدین منظور جلسه‌های طراحی و تدوین نقشه دانش سازمانی با حضور روسای واحدهای مختلف کارخانه‌‌های فرآوری از مردادماه آغاز شد و ماحصل آن تعیین وضع موجود دانشی و تدوین نقشه دانش در این حوزه بود.

پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت معدنی و صنعتی گلگهر از سال 1397 با همکاری گروه مشاوره مدیریت دانش دانا آغازشده است و تاکنون ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش همچون مدیریت دانش اورهال، انجمن خبرگی، تدوین نقشه دانش در کارخانه فرآوری گل‌گهر و غیره در این شرکت اجرایی شده است.

تدوین نقشه دانش در کارخانه فرآوری گل‌گهر
تدوین نقشه دانش
در کارخانه فرآوری گل‌گهر

آشنایی با شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی از سنگ‌آهن به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدن، صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل‌شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می‌باشد. این ذخایر معدنی در استان کرمان و در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سیرجان واقع شده‌است. آثار موجود و حفاری‌های باقی‌مانده در محل کانسار دلالت بر آن دارد که این کانسار در قرون گذشته مورد شناسایی و بهره‌برداری قرارگرفته است. سن تقریبی یک نمونه از سرباره کوره‌های قدیمی که از سنگ معدن گل گهر استفاده می‌نموده است، در حدود 900 سال تخمین زده‌شده است. در دوره معاصر عملیات اکتشاف و پی‌جویی طرح سنگ‌آهن گل گهر در سال 1348 توسط شرکت خصوصی ایران باریت آغاز و سپس با همکاری شرکت ژاپنی ماروبنی ادامه یافت و از سال 1353 به شرکت ملی فولاد ایران واگذار گردید. کانسار سنگ‌آهن گل‌گهر در شش آنومالی مجزا درمجموع با ذخیره‌ای در حدود 1200 میلیون تن در محدوده‌ای به طول تقریبی 10 کیلومتر و عرض تقریبی 4 کیلومتر قرار گرفته‌است. بهره‌برداری از توده معدنی شماره یک‌بر عهده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است که بخش زیادی از آن استخراج گردیده‌است.

است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =