تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش پالایشگاه گاز فجر جم

تدوین ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش پالایشگاه گاز فجر جم

پس از انجام اقدامات گام اول پروژه پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت پالایش گاز فجر جم، ارکان جهت‌ساز و استراتژی‌های مدیریت دانش در این شرکت تدوین شد. در این گام از پروژه تیم اجرایی مدیریت دانش پالایشگاه با همراهی کمیته راهبری مدیریت دانش، پس از برگزاری چندین جلسه، چشم‌انداز مدیریت دانش، مأموریت مدیریت دانش، ریسک‌های مدیریت دانش، ذی‌نفعان مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش و نقشه راه 3 ساله مدیریت دانش پالایشگاه گاز فجر جم را تدوین کردند. درنهایت نیز استراتژی‌های مدیریت دانش به استراتژی‌های کلان سازمان متصل شد.

معرفی شرکت پالایش فجر جم

شرکت پالایش گاز فجر جم از سال 1367 برای تصفیه گاز میدان‌های گازی نار و کنگان واقع در منطقه جم و ریز در شرق استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه 85 میلیون استاندارد متر مکعب طراحی شده بود که در سال 1379 با اجرای طرح افزایش ظرفیت  تولید گاز پالایشگاه به 110 میلیون استاندارد متر مکعب در روز رسید و در سال 1389 با انتقال گاز پارس جنوبی به پالایشگاه ظرفیت گاز تولیدی این شرکت به 125 میلیون استاندارد متر مکعب در روز  افزایش یافت.

گاز مرکز تفکیک حوزه نار (H2S:90ppm) بوسیله دو خط لوله به قطر 30 اینچ و 24 اینچ به پالایشگاه منتقل می شود و مایعات جمع آوری شده آن ازطریق یک خط لوله 6 اینچ به پالایشگاه پمپ می‌گردد. گاز مرکز تفکیک حوزه کنگان (H2S:480ppm) نیز بوسیله یک خط لوله به قطر 48 اینچ به پالایشگاه منتقل می شود و مایعات جمع‌آوری شده آن ازطریق یک خط لوله 8 اینچ به پالایشگاه پمپ می‌گردد. گاز ارسالی از پارس جنوبی (H2S:4200ppm) توسط خط لوله 42 اینچ به پالایشگاه انتقال می یابد.

به موازات تولید گاز خشک در پالایشگاه، مایعات گازی تثبیت شده و LPG نیز تولید می شود. مایعات گازی به تاسیسات بندر سیراف واقع در ساحل خلیج فارس جهت صادرات منتقل می‌شوند و LPG  تولیدی پس از ذخیره‌سازی توسط تانکر به کشورهای همسایه صادر  می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =