برگزاری دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت‌های دانش‌بنیان

برگزاری دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت‌های دانش‌بنیان

دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری کردستان در تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1401 برگزار شد. در این دوره آموزشی که مدیران و کارشناسان بیش از ده شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند، اصول و مبانی مدیریت دانش، تجارب موفق مدیریت دانش و نحوه پیاده‌سازی آن، مزایای مدیریت دانش برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مسیر پیاده‌سازی مدیریت دانش تشریح شد.

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نیز همانند مجموعه‌های بزرگ، به اهمیت مدیریت دانش پی برده‌اند و درصدد استقرار راهکارهای مدیریت دانش هستند. عدم تعامل و اشتراک دانش بین افراد، عدم وجود چارچوب‌های انگیزشی، مدیریت دانش مشتریان، مدیریت دانش در بخش پشتیانی، مدیریت دروس آموخته موفق و ناموفق و بسیاری از موارد دیگر از جمله دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در دوره آموزشی بود.

نمایی از پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

بسیاری از سیاست‌گذاران پارک‌های فناوری را به‌عنوان بخشی از یک راهبرد اندیشمند و هماهنگ برای توسعه ملی یا منطقه‌ای معرفی می‌کنند. اگرچه هر شهر یا کشوری ممکن است دلایل متفاوتی برای ایجاد پارک‌های فناوری داشته باشد، ولی عموماً هدف اولیه از تشکیل یک پارک فناوری افزایش تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌محور است تا در یک محیط اقتصادی به فعالیت بپردازند. از این شرکت‌ها به عنوان پشتوانه بخش خصوصی برای کمک به تنوع اقتصادی نام برده می‌شود. چشم‌انداز پارک، تبدیل شدن به یک زیرساخت اساسی و یکی از جذاب‌ترین محیط‌های کاری در منطقه برای حضور واحدهای دانش‌محور داخلی و خارجی در یک دوره پنج ساله برای توسعه فناوری در استان کردستان است. در این دوره جذب 300 واحد فناور مدنظر است. واحدهای مستقر در پارک به سه دسته شرکت‌های فناور مستقر، شرکت‌های خدمات مهندسی و واحدهای طرح تحقیق‌وتوسعه تقسیم می‌شوند.

 

گروه مشاوره مدیریت دانش دانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =