هوش مصنوعی و مدیریت دانش

نرم افزار Expert.ai برنده جایزه 2020 KM Promise

در این مطلب به بررسی جایزه 2020 KM Promise می‌پردازیم.

جایزه 2020 KM Promise به Expert.ai ، ارائه دهنده یک بستر AI (Artificial Intelligence) برای درک زبان تعلق گرفت.

یافتن یک‌راهکار نرم‌افزاری برای مدیریت دانش کار ساده‌ای نیست. بسیاری از شرکت‌ها تعهد می‌کنند که بهترین فناوری را برای تأمین نیازهای مشتری ارائه دهند، اما یافتن طراح و سازنده‌ای که در واقع این وعده را برآورده کند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. جایزه KM Promise به شرکتی اعطا شد که شیوه‌های مدیریت دانش را در فرایندهای کاری پیاده‌سازی و ادغام کند. دریافت کننده این جایزه، فناوری نوآورانه‌ای را برای رقابت‌پذیری مشتریان خود فراهم کرده و از آن‌ها تا زمان تحقق اهداف سازمانی پشتیبانی می‌کند.

شرکت Expert.ai، ارائه دهنده یک بستر هوش مصنوعی برای درک زبان است. رویکرد ترکیبی این سیستم، با استفاده از یادگیری ماشینی فرایندهای پیچیده را به دانش عملی تبدیل می‌کند. این‌کار بینشِ لازم برای بهبود تصمیم‌گیری در تمام سازمان را فراهم می‌کند. Expert.ai با ارائه طیف کاملی از خدمات، قصد دارد عملیات تجاری سازمان‌ها را بهبود دهد، توانایی‌های علم داده را تسریع کند و روش‌های کاربردی هوش مصنوعی را برای سازمان‌ها پیاده‌سازی کند.

نام تجاری Expert.ai ، در اکتبر سال 2020 تصویب شد تا چشم‌انداز خود را برای تعریف مجدد آنچه در استخراج ارزش از زبان، برای استفاده بیشتر از اطلاعات ممکن است، برجسته کند. به گفته Expert.ai ، همزمان با تکامل بازار هوش مصنوعی، تقاضای فزاینده‌ای از سازمان‌ها وجود دارد تا اطلاعات خود را به راحتی به دانش و بینش برای تصمیم‌گیری بهتر با سرعت و دقت تبدیل کنند.

تکنولوژی

فناوری  Expert.ai ، با استفاده از هوش مصنوعی توانایی انسان در درک زبان و اطلاعات متنی پیچیده در مقیاس و با دقت مورد بالا را تقلید می‌کند. متمایز کننده اصلی در ترکیبی از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (Machine Learning) و نمودارهای دانش برای ارائه ویژگی‌های پیشرفته برای خواندن و درک هر متن است. Expert.ai از درک انسان، مانند حواندن مطالب ماشینی به 12 زبان اطمینان حاصل می‌کند و از طیف گسترده‌ای از موارد استفاده از مدیریت دانش، از جمله هوش تجاری و فناوری، دقت کافی، مدیریت ریسک و همچنین مدیریت ایمیل، غنی سازی محتوا و ادعاها پشتیبانی می‌کند.

استفاده از اتوماسیون

Expert.ai به شرکت‌ها در فرآیندهای پرکاربرد خود کمک می‌کند تا تیم‌های آن‌ها بتوانند بر فعالیت‌های خلاقانه و با ارزش افزوده تمرکز کنند. این فناوری سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیندهای تجاری را به طور اتوماتیک انجام دهند و کارمندان را از انجام کارهای تکراری رها سازند، با بهبود کشف دانش تصمیمات بهتر و آگاهانه‌تری بگیرند و تعامل مشتری را از طریق تعاملات به زبان طبیعی تغییر دهند.

این شرکت با همکاری با مشتریان برای ارزیابی استراتژی، دانش و خواسته‌های آنها برای هوش مصنوعی، موارد استفاده بالقوه ، نتایج مورد انتظار (کمی و کمی) و شاخص‌های کلیدی عملکرد را برای اندازه‌گیری آنها شناسایی می‌کند. Expert.ai ارزش و میزان بازگشت سرمایه فناوری خود را از طریق یک مورد استفاده اولیه نشان می‌دهد و از طریق پیاده‌سازی با مشتریان همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها از پتانسیل کامل بهره‌مند می‌شوند.

موفقیت مشتری

شرکت Rabobank با استفاده از فناوری زبان طبیعی مبتنی بر هوش مصنوعی، چندین پروژه مربوط به مدیریت دانش را پیاده سازی کرده است. شرکت Rabobank که در هلند است، یک ارائه دهنده خدمات مالی است. این دفتر یک رهبر جهانی در تأمین مالی غذا و کشاورزی و بانکداری پایدار محور است. این شرکت در 40 کشور با بیش از 40،000 کارمند در سراسر جهان حضور دارد.

در تلاش برای تبدیل شدن به یک بانک دیجیتال، رابوبانک پروژه‌ای را برای ایجاد اتوماسیون و درک هوشمندانه از نحوه مدیریت اسناد و نامه‌های الکترونیکی (چه از طریق محتوای داخلی تولید شده و چه از طریق منابع خارجی مانند ایمیل‌های مشتری)، راه‌اندازی کرد. هدف نهایی افزایش کیفیت خدمات به مشتری از طریق تسریع در زمان پاسخگویی و بهبود تعاملات با مشتریان بود.

به دنبال این پروژه موفقیت آمیز، این شرکت همچنین موارد دیگری را برای استفاده از فناوری زبان طبیعی مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله برای مدیریت نامه‌ها مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این رابوبانک با Expert.ai همکاری کرد تا یک مرکز صلاحیت داخلی را تشکیل دهد که متشکل از کارمندانی است که در زمینه هوش مصنوعی و درک زبان طبیعی آموزش دیده‌اند تا از کلیه اقدامات تجاری بانک مبتنی بر هوش مصنوعی بانک پشتیبانی کند.

منبع :

https://www.kmworld.com/Articles/News/News/2020-KM-Promise-Award-Winner-expert.ai–143823.aspx

2 پاسخ

  1. سلام، این سایت از هر نظر عالیه! لطفن همین فرمون ادامه دید! فقط اگر ممکنه درباره جایزه ی جهانی میک MAKE هم مقاله بگذارید. ممنونم

    1. سلام
      ممنون از همراهی شما، چون جایزه میک در سال 2017 در کل دنیا تعطیل شده و مدلش هم قدیمی هست، مطلبی در این خصوص منتشر نمی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =