بازنگری فرآیندهای سازمانی مبتنی بر نیازهای مدیریت دانش

بازنگری فرآیندهای سازمانی مبتنی بر نیازهای مدیریت دانش در شرکت ملی گاز ایران

پروژه “بازنگری فرآیندهای سازمانی مبتنی بر نیازهای مدیریت دانش” در شرکت ملی گاز ایران آغاز شد. هدف از اجرای این پروژه بررسی فرآیندهای سازمانی و ارائه راهکارهای مدیریت دانش متناسب با نیازهای هر فرایند است. در پروژه بازنگری فرآیندهای سازمانی مبتنی بر نیازهای مدیریت دانش فرآیندهای ستاد شرکت ملی گاز ایران، گاز استان مازندران و گاز استان خراسان رضوی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

ایجاد ارتباط میان فرآیندهای سازمان و فعالیت‌های مدیریت دانش یکی از پایه‌‌های اصلی موفقیت مدیریت دانش است. این فعالیت نقش بسزایی در نهادینه‌سازی مدیریت دانش دارد، چرا که با انجام درست این کار، ارتباط (ورودی و خروجی) سایر فرآیندها به فرایند مدیریت دانش مشخص شده و اقدامات دانشی بخشی از فرایندهای کار روتین سازمان می­‌شود.

شرکت ملی گاز ایران با سابقه حدود ده ساله در پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت دانش و برخی تکنیک‌های مدیریت دانش، نگاه فرآیندی به مدیریت دانش را به‌عنوان یکی از نقاط  بهبود خود شناسایی کرده و اجرای این مهم را به شرکت مشاور مدیریت دانش دانا سپرده است. نتایج این پروژه می‌تواند در سطح ملی و برای سایر شرکت‌های گاز استانی به‌عنوان یک الگوی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی گاز ایران، شرکت دولتی توزیع گاز ایرانی است، که در زمینه پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی فعالیت می‌کند و یکی از ۴ شرکت زیرمجموعه وزارت نفت محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۴۴ توسط شرکت ملی نفت ایران و با سرمایه اولیه ۲۵ میلیارد ریال تاسیس شد.

مالک این شرکت دولت ایران است و با وجود داشتن پیشوند ملی، هیچ‌گاه همه یا حتی بخشی از سهام شرکت ملی گاز و ۳ شرکت دیگر تابعه وزارت نفت ایران، به‌شکل سهام عدالت یا عرضه اولیه در بورس، در اختیار مردم ایران قرار نگرفته‌ است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 8 =