انتشار ویژه‌نامه مهرگان مدیریت دانش و نوآوری دانا

انتشار ویژه‌نامه مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا

انتشار ویژه‌نامه مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا

تحولات به‌وجود آمده پس از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا بیش از پیش به ما نشان داد که سرعت تغییرات در دنیای امروز بسیار زیاد است و سازمان‌هایی در این شرایط موفق هستند که تحولات آینده را از امروز پیش‌بینی کرده و برای مواجه با آن اقدام کنند. شاید یکی از دلایل محبوبیت رویکردهای آینده پژوهشی نیز همین موضوع باشد، ساختن آینده! تکنیک‌های مختلفی برای آینده پژوهشی وجود دارد که به فراخور نیاز می‎توان از آن‌ها بهره برد. یکی از تکنیک‌های شناخته‌شده و پرکاربرد در این زمینه، تحلیل روند است.

روند عبارت­­ است از تغییرات منظم، مستمر و یا دوره‌ای در پدیده‌ها در طول یک بازه‌ زمانی.. تحلیل روند، مطالعه یک روند مشخص به­ منظور کشف ماهیت، علت­‌های بروز، سرعت توسعه و پیامدهای بالقوه آن است. شرکت‌های معتبر مشاوره مدیریت به‌صورت دوره‌ای به تحلیل روند موضوعات مختلف مدیریتی می‌پردازند و نتایج آن را به‌صورت گزارش‌های تخصصی تدوین و منتشر می‌کنند. مرکز کیفیت و بهره‌وری آمریکا (APQC) نیز پس از انتشار چندین مقاله درباره آینده مدیریت دانش در دو سال گذشته، گزارشی از «روندهای مدیریت دانش» ارائه کرده است.

یکی از مهم‌ترین اهداف ما در مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا، ارائه  جدیدترین مطالب معتبر در زمینه مدیریت دانش است. در همین راستا، بلافاصله پس از انتشار گزارش روندهای مدیریت دانش توسط APQC، مراحل تدوین این ویژه‌نامه آغاز شد. در «ویژه‌نامه مهرگان» مجله دانا تلاش شده است تا علاوه بر این گزارش، مقالات مرتبط با موضوع روندها و آینده مدیریت دانش نیز با علاقه‌مندان این حوزه به‌اشتراک‌گذاشته شود.

 دانلود مستقیم ویژه‌نامه مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا

دانلود از صفحه مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =