تدوین نقشه دانش گاز استان هرمزگان

تدوین نقشه دانش گاز استان هرمزگان

تدوین نقشه دانش گاز استان هرمزگان

در سومین گام از پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت گاز هرمزگان، فرایند تدوین نقشه دانش در حوزه‌های کلیدی دانش تدوین شد. بدین منظور پس از برگزاری بیش از 20 جلسه با مدیران و خبرگان سازمان، نقشه دانش مبتنی بر مدل APQC تدوین و طراحی شد. نقشه دانش شرکت گاز استان هرمزگان در بر دارنده اطلاعات بسیار مفید در خصوص دانش سازمانی است و به عنوان مبنای پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش و تحلیل شکاف دانشی در این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

نقشه دانش

شرکت شرکت گاز استان هرمزگان از شهریور سال جاری برنامه پیاده‌سازی مدیریت دانش را در دستور کار خود قرار داد. پیاده‌سازی مدیریت دانش در این شرکت در 5 گام عملیاتی طراحی شد و در  سومین گام برای استقرار نظام مدیریت دانش، نقشه دانش در این سازمان تدوین شد.

گاز استان هرمزگان

کاربرد گاز طبیعی به عنوان سوخت حرارتی تنها قسمتی از موارد متنوع کارآیی این ماده گرانقدر به شمار می رود. اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت پتروشیمی ظاهر می شود. نیاز روزافزون به گاز برای تامین انرژی و سوخت و همینطور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع مادر و زیر بنایی در کشور، اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیتهای مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد و در این رابطه طبق اساسنامه قانونی، شرکت ملی گاز ایران به عنوان یکی از چهار شرکت اصلی وابسته به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اولیه 25 میلیارد ریال در سال 1344 هجری خورشیدی مطابق با 1965 میلادی تاسیس گردید.

این شرکت از بدو تأسیس تا کنون متناسب با روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و بهره گیری از گاز به عنوان یکی از منابع مهم در تامین سوخت و تولید انرژی و تحصیل بخشی از ارز مورد نیاز تدریجاً با قابلیتها و توانمندی ها و منابع و امکانات مختلفی از جمله نیروی انسانی متخصص و کارآمد با دانش و بینش علمی و نظری و نیز ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات و کارگاه های متعدد و متنوع پیشرفته و مدرن برای اجرای عملیات شرکت دست یافته، به طوری که امروز قادر است کلیه امور مربوط را مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی قابل قبول راساً انجام دهد.
اکنون شرکت ملی گاز ایران یکی از ده شرکت بزرگ فعال در عرصه گاز در خاورمیانه و یکی از چهار شرکت اصلی وزارت نفت با سابقه بیش از 53 سال است که وظیفه تامین بیش از 75 درصد از سوخت مورد نیاز کشور را بر عهده دارد. از این نظر شرکت ملی گاز ایران از جایگاه مهمی در داخل و خارج کشور برخوردار است که به تناسب نیازها و گسترش فعالیتهای خود در داخل و خارج از کشور، نسبت به تغییر ساختار خود اقدام نموده است. این شرکت ضمن حفظ و تقویت توان خود در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری، نسبت به جذب نیروهای متخصص یا با آموزش و به روز رسانی توان نیروهای مجرب اقدام نموده است.
در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران دارای بیش از 18000 نیروی شاغل رسمی بوده و اندکی بیش از این تعداد نیروهای غیر رسمی در خدمت آن می باشند.
تاریخ بروزرسانی : مرداد ماه 1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 19 =