کارگاه آموزشی اصول و مبانی تبادل دانش در شرکت آب و فاضلاب شیراز

کارگاه آموزشی اصول و مبانی تبادل دانش در شرکت آب و فاضلاب شیراز برگزار شد.

در آخرین روز کاری این هفته، شرکت مشاوره مدیریت دانش دانا برای برگزاری یک دوره آموزشی مدیریت دانش میهمان شهر زیبای شیراز بود. عنوان این کارگاه آموزشی اصول و مبانی تبادل دانش در شرکت آب و فاضلاب شیراز بود. ساسان رستم‌نژاد در این کارگاه یک‌روزه تکنیک‌های کاربردی تبادل دانش را به‌صورت کارگاهی ارائه کرده است.

شرکت آب و فاضلاب شیراز

شهر تاریخی شیراز به‌عنوان نخستین شهر مجهز به سیستم لوله‌کشی آب آشامیدنی در ایران شناخته می‌شود. مقدمات لوله‌کشی آب آشامیدنی شیراز در سال 1324 توسط مرحوم حاج محمد نمازی، یکی از بزرگترین نیکوکاران شیراز فراهم شد. این طرح مشتمل بر لوله‌کشی‌های اصلی و ساختمان حوض تصفیه‌خانه بود و از آب دو رشته قنات خیرآباد و رضا آباد در غرب شیراز جهت تأمین آب استفاده می‌شد . در آن زمان 6000 مشترک آب وجود داشت

مهندسین مشاور الکساندر گیب ( انگلیسی ) پس از مطالعات، اعلام کردند که آب دو رشته قنات جهت تأمین آب شرب شهر کافی نیست.به‌علاوه آب قنوات حتی در مظهر آن‌ها آلوده می‌باشند. لذا پس از تهیه طرح و حفر چاه‌های عمیق در دوازدهم اردیبهشت ماه سال 1331 دستگاه آب شیراز افتتاح شد. در سال 1357 دستگاه آب شیراز، آب موردنیاز حدود 70000 مشترک را از طریق چاه‌های آبرفتی منطقه پس از تصفیه و ضدعفونی در مخزن 25000 متر مکعبی ابیوردی ذخیره می نمود . با افزایش سریع جمعیت و مهاجرت از روستاها به شهر شیراز، مصارف آب آشامیدنی بالا رفت و عدم توسعه هماهنگ تأسیسات آب موجب نارسائی در آب‌رسانی شد. بدین جهت پس از مطالعات لازم، طرح استفاده از آب سد درودزن واقع در شمال غربی شهر شیراز به ظرفیت معادل 150000 متر مکعب در روز اجرا شد.

در دوران انقلاب فرهنگی اولین خط فاضلاب شیراز با طرح اساتید دانشگاه توسط دستگاه آب شیراز اجرا شد. لازم به ذکر است خط فاضلاب در شیراز در اواخر دهه 1340 جهت انتقال فاضلاب مجموعه دانشگاهی و خوابگاههای ارم از این مجموعه تا رودخانه‌های فصلی خشک احداث شد. نام دستگاه آب شیراز در سال 67 به آب مشروب شیراز و سپس به شرکت آب و فاضلاب شیراز در سال 1369 تغییر پیدا کرد. این شرکت پس از تصویب اساس‌نامه در خرداد ماه 1370 به نام شرکت آب و فاضلاب فارس ثبت شد. در سال 1376 آمار مشترکین از مرز 230000 مشترک گذشت. در آن زمان مشکل مشترکین تنها به کمبود میزان توزیع آب در شبکه محدود نمی‌شد؛ بلکه نیاز به تشکیلاتی احساس می‌شد که به طور مستقل به شهر شیراز خدمت‌رسانی کند.  این مهم در دی‌ماه 1376 تحقق پیدا کرد و شرکت آبفای شیراز تشکیل شد.

همانطور که اشاره شد کارگاه آموزشی اصول و مبانی تبادل دانش در شرکت آب و فاضلاب شیراز، توسط گروه مشاوره مدیریت دانش دانا برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =