در ادامه اقدامات اجرایی پروژه پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در شرکت پتروشیمی پردیس، نقشه دانش این شرکت تدوین شد. بدین منظور تیم اجرایی پروژه پس از آموزش و توانمندسازی سفیران دانش در واحدهای عملیاتی، اقدام به تدوین نقشه دانش نمود. بدین منظور پس از تدوین درخت دانش، نقشه دانش سازمانی مبتنی بر مدل APQC تدوین و طراحی شد. نقشه دانش پتروشیمی پردیس دربردارنده اطلاعات بسیار مفید درخصوص دانش سازمانی است و به‌عنوان راهنمایی برای پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش و تحلیل شکاف دانشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معرفی شرکت پتروشیمی پردیس شرکت پتروشیمی پردیس تولید و عرضه کننده محصولات آمونیاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره درخاورمیانه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان می باشد. حجم بالای تولیدات و فن آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی ، خطوط حمل و نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره، از جمله مزیت ها و ویژگی های این مجتمع بوده که چشم انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین المللی ترسیم می نماید. همسو با سیاست های توسعه ای کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و در چارچوب اقـدامات صورت گرفته توسـط شرکت ملی صنایع پتروشیمـی جهت توسعه منطقه ویژه اقتصادی/انرژی پارس جنوبی؛ احداث فاز اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس به ترتیب در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۳ توسـط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی صورت پذیرفته است. مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه ویژه اقتصادی /انرژی پارس، در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع گردیده است. مساحت کل مجتمع شامل فاز اول، دوم و سوم جمعاً حدود ۶۴.۵ هکتار می باشد حجم بالای تولیدات و فن‌آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست‌محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی، خطوط حمل‌و‌نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره، ازجمله مزیت‌ها و ویژگی‌های این مجتمع بوده که چشم‌انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین‌المللی ترسیم می‌نماید. افزایش روزافزون جمعیت انسانی و نیاز به غذای بیشتر از یک‌سو و کاهش وسعت خاک‌های قابل‌کشت و حاصلخیزی آن‌ها از سوی دیگر، جوامع بشری را به کاربرد کودهای شیمیایی سوق داده است. شرکت پتروشیمی پردیـس بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است که درراستای تولید غذای کافی برای مردم دنیا گام‌های بلند و مؤثری برداشته است. گروه مشاوره مدیریت دانش دانا 

نقشه دانش پتروشیمی پردیس تدوین شد

در ادامه اقدامات اجرایی پروژه پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در شرکت پتروشیمی پردیس، نقشه دانش این شرکت تدوین شد. بدین منظور تیم اجرایی پروژه پس از آموزش و توانمندسازی سفیران دانش در واحدهای عملیاتی، اقدام به تدوین نقشه دانش نمود. بدین منظور پس از تدوین درخت دانش، نقشه دانش سازمانی مبتنی بر مدل APQC تدوین و طراحی شد. نقشه دانش پتروشیمی پردیس دربردارنده اطلاعات بسیار مفید درخصوص دانش سازمانی است و به‌عنوان راهنمایی برای پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش و تحلیل شکاف دانشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی شرکت پتروشیمی پردیس

شرکت پتروشیمی پردیس تولید و عرضه کننده محصولات آمونیاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره درخاورمیانه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان می باشد. حجم بالای تولیدات و فن آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی ، خطوط حمل و نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره، از جمله مزیت ها و ویژگی های این مجتمع بوده که چشم انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین المللی ترسیم می نماید. همسو با سیاست های توسعه ای کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و در چارچوب اقـدامات صورت گرفته توسـط شرکت ملی صنایع پتروشیمـی جهت توسعه منطقه ویژه اقتصادی/انرژی پارس جنوبی؛ احداث فاز اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس به ترتیب در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۳ توسـط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی صورت پذیرفته است.

مجتمع پتروشیمی پردیس در منطقه ویژه اقتصادی /انرژی پارس، در شهر عسلویه و به فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع گردیده است. مساحت کل مجتمع شامل فاز اول، دوم و سوم جمعاً حدود ۶۴.۵ هکتار می باشد حجم بالای تولیدات و فن‌آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست‌محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی، خطوط حمل‌و‌نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره، ازجمله مزیت‌ها و ویژگی‌های این مجتمع بوده که چشم‌انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین‌المللی ترسیم می‌نماید.

افزایش روزافزون جمعیت انسانی و نیاز به غذای بیشتر از یک‌سو و کاهش وسعت خاک‌های قابل‌کشت و حاصلخیزی آن‌ها از سوی دیگر، جوامع بشری را به کاربرد کودهای شیمیایی سوق داده است. شرکت پتروشیمی پردیـس بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است که درراستای تولید غذای کافی برای مردم دنیا گام‌های بلند و مؤثری برداشته است.

گروه مشاوره مدیریت دانش دانا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =