راهکاری برای اشتراک دانش

راهکاری برای اشتراک دانش در سازمان

مزایای بی‌شماری که اشتراک دانش می‌تواند برای سازمان به همراه آورد، آن‌را به‌عنوان یکی از مراحل کلیدی فرایند مدیریت دانش معرفی نموده است. تحقیقات مختلف، به شناسایی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش پرداخته‌اند.  در این مقاله راهکاری برای اشتراک دانش در سازمان بررسی می‌شود.

یکی از راه کارهای بسیار کاربردی در به اشتراک‌گذاری درس‌آموخته و دانش پنهان افراد، استفاده از تکنیک‌های بصری‌سازی است و تولید ویدئو  راهکاری برای اشتراک دانش در سازمان به شمار می‌آید.

سرعت انتقال دانش در ویدیو بسیار زیاد است و مخاطب با صرف زمان کمتری نسبت به دیگر تکنیک‌ها مطالب بیشتر، مفید‌تر و جذاب‌تری را دریافت می‌کند. جزئیات قابل بیان در یک درس‌آموخته ویدئویی به مراتب بیشتر از حالت نوشتاری است و این جزئیات علاوه بر ارائه اطلاعات دقیق‌تری به مخاطب قدرت تصور او را نیز بالا می‌برد. برخی شرکت‌های داخلی در سالیان اخیر این تکنیک را به کار گرفته‌اند، اما قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن هیچ‌گاه به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

شرکت مشاور مدیریت دانش دانا با همکاری تیم مدیریت دانش شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از اواسط سال گذشته تولید درس‌آموخته‌های ویدئویی را در دستور کار قرار داد و در کنار آموزش تخصصی تولید محتوا به دانشکاران، با همکاری روابط عمومی این شرکت ویدئوهای حرفه‌ای را نیز به روش پرده سبز تولید کرد. ماحصل تلاش‌های ما در این مدت تولید بیش از ۱۴۰ درس آموخته ویدیویی بوده و این روند در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =