انتشار هفدهمین مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا

هفدهمین مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا منتشر شد.

دسترسی به دانش روز، مطالعه مقالات جدید و معتبر و الگوبرداری از تجربیات سازمان‌های موفق در حوزه مدیریت دانش کمک بسیار زیادی به سازمان‌ها می‌کند تا مسیر اقدامات خود را درست طراحی کنند. ما در گروه مشاوره مدیریت دانش دانا تلاش می‌کنیم تا قدم کوچکی در این راستا برداشته و به علاقه‌مندان مدیریت دانش در کشور یاری رسانیم.

آنچه در هفدهمین مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا می‌خوانیم

  • از سیر تا پیاز داستان‌سرایی در مدیریت دانش!
  • نقش نرم‌افزار مدیریت دانش در فرایند آنبوردینگ
  • پیامدهای مدیریت‌دانشِ زنجیره تأمین
  • مزایای به‌کارگیری مدیریت دانش در مراکز تماس
  • اهمیت نگارش فنی در مدیریت دانش
  • مدیریت دانش در تسلا
  • آیا کارکنان به شما اعتماد دارند؟
  • بازنگری پس از اقدام؛ تکنیک قدرتمند مدیریت دانش پروژه
  • اهمیت دانش ضمنی سازمانی و موانع به اشتراک‌گذاری دانش
  • نوآوری‌های جدید و آینده مدیریت دانش
  • روندهای مدیریت دانش در سال 2023

مجله مدیریت دانش و نوآوری دانا

ما در گروه مشاوره مدیریت دانش دانا به دنبال ارائه راهکاری ارزش آفرین مدیریت دانش هستیم و برای تحقق این مهم، الگوبرداری از تجربیات برترین‌ سازمان‌های دنیا را چراغ راه خود قرار دادیم. همکاران ما همواره در حال جمع‌آوری و مطالعه به‌روزترین مطالب حوزه مدیریت دانش هستند تا با الگوبرداری و بومی‌سازی آن، رویکردها و راهکارهای نه‌چندان کارامد مدیریت دانشی کشور را ارتقا دهند.

 

دانلود مستقیم هفدهمین مجله مدیریت دانش و نواوری دانا

گزیده‌ای از سرمقاله

چگونه در پیاده‌سازی مدیریت دانش موفق شویم؟ احتمالا این سوال برای بسیاری از مدیران و متولیان مدیریت دانش سازمان‌ها مطرح شده است و به‌دنبال پاسخی برای آن بوده‌اند. یک نظام مدیریت دانش موفق باید به دنبال خلق ارزش از دانش سازمان باشد. برای ایجاد چنین نظامی، رهبران سازمان باید تلاش کنند تا تعامل بین افراد، پشتیبانی از فرایند یادگیری، استفاده از فناوری‌های جدید متناسب با نیازهای سازمان اجرایی شود.

این اقدامات زمانی می‌تواند به‌درستی عملیاتی شود که شناخت دقیقی از نیازمندی‌های مدیریت دانشی سازمان کسب کنیم. به بیان دیگر اولین قدم برای موفقیت در مدیریت دانش، شناسایی و جمع‌آوری دقیق نیازمندی‌های دانشی سازمان، شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف است. بدین منظور می‌توانیم با افراد کلیدی سازمان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی گفت‌وگو کرده و نیازهای مدیریت دانش را شناسایی کنیم. اگر این مرحله به‌درستی انجام شود، می‌توان امیدوار بود که پایه و اساس اقدامات مدیریت دانش به‌درستی طرح‌ریزی شود؛ در غیر این صورت با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شویم و به قول معروف «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج».

متولیان مدیریت دانش باید تلاش کنند تا پس از تعیین دقیق نیازها، بین مدیریت دانش و استراتژی‌های کلان سازمان ارتباط منطقی ایجاد کنند؛ یعنی اقداماتی که در راستای پیاده‌سازی مدیریت دانش اجرایی می‌شود باید در راستای تحقق استراتژی‌ها و اهداف کلان سازمان باشد. تنها در این صورت می‌توان امیدوار بود که مدیریت دانش به عنوان یک نظام بهبودی موفق، منجر به ارزش‌آفرینی شده و نتایج آن برای تمامی سطوح سازمان ملموس باشد.

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =