تدوین نقشه دانش در بانک شهر

در ادامه اقدامات اجرایی پروژه پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در بانک شهر، نقشه دانش بانک شهر شعب با همکاری سفیران دانش و خبرگان منتخب بانک آغاز شد. بدین منظور پس از بازنگری درخت دانش بانک و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مدیریت دانش، نقشه دانش سازمانی مبتنی بر مدل APQC تدوین و طراحی شد. نقشه دانش بانک شهر در بر دارنده اطلاعات بسیار مفید در خصوص دانش سازمانی است و به عنوان راهنمایی برای پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش و تحلیل شکاف دانشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

درباره بانک شهر

موسسه مالی و اعتباری شهر با مجوز بانک مرکزی و با سهام‌داری شهرداری‌های تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور، با سرمایه‌ای معادل یک هزار و پانصد میلیارد ریال تاسیس و در تاریخ 87/11/21 فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و بدین ترتیب شهرداری‌ها، چهره ‌نوینی را به خود گرفتند.

تأمین نیاز شهرداری‌ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزه‌ای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.

بانک شهر با فعالیت‌های متنوع مالی، پولی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در صنعت بانکداری ایران بوده که در تلاش است در بازار داخلی (سطح کشور) و بین‌المللی حضوری فعال داشته و خدماتی متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع، متمایز و نوآور از ویژگی‌های این بانک خواهد بود که با ارائه مدل‌های کسب‌وکار بانک، اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد داد تا مشتری مداری در انواع بانکداری‌ها محقق شود و موجبات چابکی و انعطاف‌پذیری برای تعالی سازمانی و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای را فراهم کند.

 

مدیریت دانش در بانک شهر

پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت دانش در بانک شهر از پاییز ۱۴۰۰ و با همراهی گروه مشاوره مدیریت دانش دانا آغاز شد. فعالیت‌های این پروژه در 3 فاز اجرایی و با تمرکز بر 15 شعبه این بانک طراحی‌شده است. پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش در بانک شهر با رویکرد منتورینگ انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه توانمندسازی سفیران دانش بانک شهر در راستای اجرای راهکارهای مدیریت دانش پس از خروج مشاور است. بدین منظور سفیران دانش 15 شعبه منتخب در تمامی مراحل اجرایی پروژه در کنار تیم مشاور حضور خواهند داشت تا نحوه اجرای ابزارها و تکنیک‌های مدیریت دانش را به‌صورت عملی تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =