درهنگام فکر کردن به مدیریت دانش مدیریت تغییر را فراموش نکنید!

درهنگام فکر کردن به مدیریت دانش مدیریت تغییر را فراموش نکنید! مدیریت دانش درحال‌حاضر به‌عنوان یک مؤلفه کلیدی برای موفقیت سازمانی پذیرفته شده است. بااین‌حال، اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های مدیریت دانش اغلب مستلزم تغییر فرهنگی است که با اتخاذ اصول مدیریت تغییر، ممکن می‌شود. بیایید ببینیم که چگونه سازمان‌ها باید از مدیریت تغییر برای بهینه‌سازی تلاش‌های مدیریت دانش استفاده کنند. اما ابتدا، بیایید ببینیم مدیریت تغییر به چه معناست.

برای مطالعه‌ی مقالات تخصصی مدیریت دانش به پایگاه دانش مراجعه فرمایید.

هنگامی‌که یک سازمان در حال پیاده‌سازی یک سیستم جدید است، مدیریت تغییر وارد عمل می‌شود. درهنگام فکر کردن به مدیریت دانش مدیریت تغییر را فراموش نکنید! مدیریت تغییر شامل کل فرآیند 360 درجه برنامه‌ریزی، ارتباط و اجرای استراتژی‌ها برای به حداقل رساندن مقاومت و به حداکثر رساندن پذیرش فرآیندها، فناوری‌ها یا ساختارهای سازمانی جدید است.بیایید ببینیم مدیریت تغییر چگونه می‌تواند فرآیند پذیرش مدیریت دانش را هموارتر کند.

  • بیشتر کارمندان در برابر تغییر مقاوم هستند: حتی اگر مدیریت دانش به‌عنوان کلید نوآوری و موفقیت سازمان پذیرفته شده باشد، کارکنان همچنان با قبول مدیریت دانش و پذیرش فرآیندهای آن مبارزه می‌کنند. هنگامی‌که مدیریت دانش در یک سازمان معرفی می‌شود، کارکنان باید عادات جدیدی اتخاذ کنند، دانش را به اشتراک بگذارند و فناوری و فرآیندها را برای حمایت از ایجاد و اشتراک دانش در آغوش بگیرند. تیم مدیریت تغییر، کارمندان را برای تغییر فرهنگی و پذیرش یکپارچه فرهنگ کاری مبتنی بر مدیریت دانش آماده می‌کند.
  • جذب ذینفعان برای تغییر مدیریت دانش: مدیریت تغییر نقش بسیار مهمی در تعامل با ذینفعان کلیدی در تمام سطوح پذیرش مدیریت دانش ایفا می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که انتظارات و اهداف آن‌ها به‌خوبی با استراتژی‌های مدیریت دانش هماهنگ است. درگیر کردن این ذینفعان از ابتدا در فرایند پیاده‌سازی مدیریت دانش بسیار مهم است و احتمال پذیرش موفقیت‌آمیز و استفاده پایدار از مدیریت دانش را افزایش می‌دهد.
  • ارتباطات: ارتباطات نقشی حیاتی در ایجاد آگاهی و پذیرش مدیریت دانش ایفا می‌کند. برای اینکه کارکنان با سبک کار مدیریت دانش همراه شوند، سازمان‌ها باید اهداف و مزایای مدیریت دانش را به اشتراک بگذارند. روش‌های مدیریت تغییر، چارچوب‌هایی را برای توسعه برنامه‌های ارتباطی جامع و برنامه‌های آموزشی فراهم می‌کند و موجب آگاهی و درک کارکنان می‌شود. ارتباطات خوب، عدم اطمینان و مقاومت در مورد تغییر را کاهش می‌دهد.

مدیریت تغییر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تغییرات فرهنگی، رفتاری و تکنولوژیکی مورد نیاز برای اجرای مؤثر استراتژی مدیریت دانش را انجام دهند و تضمین می‌کند که اقدامات مدیریت دانش نه‌تنها پذیرفته می‌شود بلکه در تاروپود سازمان ادغام می‌شود و درنهایت منجر به بهبود عملکرد، نوآوری و رقابت می‌شود.

https://www.kminstitute.org/blog/thinking-knowledge-management-don%E2%80%99t-forget-change-management

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =