10 راه برای ایجاد انگیزه معنوی در کارکنان

10 راه برای ایجاد انگیزه معنوی در کارکنان

در این مطلب بررسی 10 راه برای ایجاد انگیزه معنوی در کارکنان می‌پردازیم.

حقوق همه‌چیز نیست. البته، پرداخت منصفانه مهم است به‌طوری‌که هر کارمند انگیزه دارد تا بهترین کار خود را در محل کار انجام دهد. در حقیقت، عوامل زیادی وجود دارد که بر خلق‌وخوی افراد و درنتیجه بهره‌وری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. آن‌ها را برای ایجاد یک تیم کاری شاد و کارآمد در نظر بگیرید:

1- مطمئن شوید که کارکنان‌تان در موقعیت مناسب قرار دارند

داشتن فردی که در یک موقعیت کلیدی آموزش نادرست دیده است به همان اندازه فاجعه‌بار است که داشتن فردی بامهارت بالا در انجام کارهای بیش‌ازحد ساده هست. اگر متوجه شدید که فردی دارای ابتکار عمل است و قادر به انجام وظایف مهم است، با درخواست برای گذراندن روز او به جواب دادن به ایمیل‌ها او را خسته نکنید! مراقب باشید که همه افراد برای موقعیت خود مناسب باشند.

2- ابزارهای لازم را برای انجام وظایف خود در اختیار آن‌ها قرار دهید

این شامل نه‌تنها رایانه‌های بهتر (لطفاً رایانه‌های بهتر به آن‌ها بدهید)، بلکه شامل آموزش نیز می‌شود. بسیاری از مدیران ارشد اهمیت وقت گذاشتن برای آموزش آن‌ها و پاسخ به سؤالات کارکنان خود را دست‌کم می‌گیرند. تصور نکنید آن‌ها از قبل همه‌چیز را می‌دانند! برای مرور پروژه‌ها، تعیین اهداف و تعریف ابزارهایی که برای دستیابی به آن‌ها نیاز دارند، وقت بگذارید.

3- به آن‌ها بگویید که از آن‌ها چه انتظاری دارید

در زمان استخدام و هرازگاهی، با هر یک از اعضای تیم خود صحبت کنید تا مشخص کنید آنچه از عملکرد آن‌ها انتظار دارید و چه نتایجی را می‌خواهید ببینید. برای یک کارمند، هیچ‌چیز بدتر از این نیست که نداند نقش او در یک شرکت چیست.

4- آیا آن‌ها کار خوبی انجام داده‌اند؟ به آن‌ها اطلاع دهید

“بله، آن‌ها به اهداف خود می‌رسند، اما به همین دلیل من آن‌ها را استخدام کردم.” اگر تابه‌حال این کلمات را گفته‌اید، شاید وقت آن رسیده است که در این نگرش تجدیدنظر کنید. همه ما هرازگاهی به یک ضربه نیاز داریم تا شهامت ادامه راه را پیدا کنیم. این کار باعث نمی‌شود شما در مقابل دیگران ضعیف شوید.

5- با آن‌ها با احترام رفتار کنید

افرادی که از شغل خود راضی هستند مدت بیشتری در آن می‌مانند و بسیار بیشتر ازآنچه از آن‌ها انتظار می‌رود کارهای مفید انجام می‌دهند. چه کسی دوست دارد حق او پایمال شود؟ مکرراً با کارکنان خود ملاقات کنید تا مطمئن شوید از کار خود راضی هستند. همچنین، یک سیاست “فضای دوستانه” داشته باشید تا آن‌ها بتوانند در مورد هر چیزی که آن‌ها را آزار می‌دهد با شما صحبت کنند.

6- به آن‌ها استقلال بدهید

آیا تمایل دارید همه‌چیز را کنترل کنید؟ آیا از آن‌ها می‌خواهید در مورد هر کاری که در طول روز انجام می‌دهند به شما گزارش دهند؟ به‌احتمال زیاد، آن‌ها احساس خفگی می‌کنند و در اولین فرصت به دنبال فرار از شما هستند. به آن‌ها بگویید چه‌کار کنند و اجازه دهید این کار را انجام دهند! درخواست گزارش روزانه از آن‌ها یا داشتن جلسات منظم میل آن‌ها را به کار به‌شدت کاهش می‌دهد.

7- اینکه همه‌چیز کار نیست!

بهره‌وری مهم است، اما تنها فکر کردن در مورد کار و در نظر گرفتن سایر موارد به‌عنوان “حواس‌پرتی” باعث ایجاد یک محیط کاری پرتنش و غیرقابل لذت می‌شود. هرازگاهی، فعالیت‌های تفریحی را سازمان‌دهی کنید که به آن‌ها اجازه می‌دهد ذهن خود را از کار دور کرده و پیوندها را در تیم تقویت کنند. مسابقات پینگ‌پنگ چطور؟ یک مسابقه؟ گردش به رستوران؟ لطفاً با کارکنان خود به‌عنوان یک انسان رفتار کنید نه به‌عنوان یک عدد.

۸- به آن‌ها فرصت رشد دهید

علاوه بر حقوق و مزایای خوب، کارکنان به دنبال رشد حرفه‌ای هستند. به آن‌ها فرصت دهید تا مهارت‌های خود را توسعه دهند و چیزهای جدیدی را بیاموزند، چه آن‌ها مستقیماً به حیطه خود ارتباط داشته باشند یا نه. به کارکنان خود امکان تبدیل‌شدن به کارکنان ارزشمند برای سازمان را بدهید.

9- به آن‌ها اجازه دهید ساعت کاری انعطاف‌پذیر داشته باشند

اگر به مهارت‌های سازمانی آن‌ها اعتماد دارید، به آن‌ها این فرصت را بدهید که برنامه خود را برای برآوردن نیازهای شخصی خود مدیریت کنند. گاهی اوقات، دورکاری به کارآیی بیشتر و همچنین انگیزه بیشتر تبدیل می‌شود.

10- به زمان آن‌ها احترام بگذارید

هیچ‌چیز نمی‌تواند ناامیدکننده‌تر از این باشد که احساس کنند وقت آن‌ها برای شما ارزشی ندارد. آیا می‌توانید به برنامه‌های آن‌ها احترام بگذارید، همانطور که انتظار دارید آن‌ها به برنامه شما احترام بگذارند.

منبع :

https://www-entrepreneur-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.entrepreneur.com/amphtml/366721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =