چگونه نوآوری مدرن منجر به رشد کسب و کارهای هوشمند می‌شود؟

نیروهای مؤثر بر تجارت تقریباً هر روز در حال تغییر هستند. تنها در یک سال، ما شاهد بودیم که سرفصل‌ها از کمبود نیروی کار و افزایش دستمزدها به کاهش هزینه‌ها و عدم اطمینان روایت می‌شوند. این، همراه با ظهور هوش مصنوعی، بر سرفصل‌های خبرها تبدیل شده است.

اما فراتر از سرفصل داغ خبرها، چیزی اساسی‌تر و شاید حتی مهم‌تر برای تجارت در حال تغییر است، اهمیت رو به رشد نوآوری مدرن در واقع، نوآوری مدرن اکنون به عنوان یک عمل پیشرو برجسته ظاهر شده است.

آخرین نظرسنجی آی‌بی‌ام نشان داد که اکثریت رهبران کسب‌وکار 84 درصد معتقدند که نوآوری مدرن نقش مهمی در استراتژی رشد آنها دارد. 61 درصد می گویند که نوآوری انجام شده در کسب و کار (یا شرکای اکوسیستم) موفق تر از نوآوری انجام شده در سازمانی است که به تنهایی فعالیت می کند. حتی بیشتر از آن، 63 درصد می خواهند ایده های جدید را از خارج از سازمان خود تشویق کنند.

برای مطالعه‌ی مقالات تخصصی مدیریت دانش به پایگاه دانش مراجعه فرمایید.

نوآوری مدرن در مقابل نوآوری سنتی

بنابراین، هنگام بحث از نوآوری مدرن در مقابل نوآوری سنتی، منظور ما چیست؟ چرا همکاری نزدیک با شرکای اکوسیستم مهم است؟ و اگر نوآوری مدرن واقعاً همه این مزایای بزرگ را به همراه دارد، چرا سازمان‌های بیشتری از آن استقبال نمی‌کنند؟

سال‌هاست که سازمان‌ها از نوآوری سنتی استفاده می‌کنند.

در حالی که نوآوری سنتی از درون به بیرون هدایت می‌شود، ایده‌های جدیدی از درون کسب‌وکار رشد می‌کند که ارزیابی، توسعه و در نهایت از طریق فرآیندهای داخلی راه‌اندازی می‌شوند، نوآوری مدرن عکس نوآوری سنتی است و در خارج از سازمان تکامل می‌یابد و امکان همکاری بیشتر را فراهم می‌کند. نوآوری مدرن در اکوسیستم‌ها یا پلتفرم‌های کسب‌وکار تولید می‌شود و ایده‌های جدید ذاتاً افراد متعددی را شامل می‌شود.

مزایای نوآوری مدرن

نوآوری مدرن سود و مزایای واضحی برای کسب و کار دارد.

  • فرمت “خارج از درون” – از آنجایی که نوآوری مدرن از یک “رویکرد بیرونی برای نوآوری” پیروی می کند، سازمان ها نیازی به تعجب ندارند که آیا یک ایده جدید طنین انداز می شود یا خیر، این ایده از بیرون آمده و متعاقباً خواسته ها و نیازها را منعکس می کند.
  • سازمان‌ها توسط استعدادها، تجربه یا منابع خود محدود نمی‌شوند، زیرا اکوسیستم می‌تواند وسعت و عمق بیشتری از استعداد، تجربه و منابع ارائه دهد.
  • با استفاده از تکنیک هایی مانند سرعت چابک یا حداقل فرآیند، توسعه محصولات قابل دوام می تواند در برخی موارد به ماه ها یا حتی هفته ها فشرده شود.

برخی از چالش‌ها

با مزایای واضحی که نوآوری مدرن ارائه می دهد، چرا همه کسب و کارها از آن استفاده نمی کنند؟

به زبان ساده، نوآوری مدرن آسان نیست. اولاً، مدرن کردن چیزی به اندازه نوآوری از نظر رقابتی به این معنی است که سازمان‌ها نه تنها باید به شرکای تجاری خود و اکوسیستم‌ها اعتماد داشته باشند، بلکه باید آنها را بفهمند. این امر مستلزم آن است که کسب‌وکارها از باورهای دیرینه پیرامون رویکردهای نوآوری که پوشیده از محرمانه است، دست بردارند و خارج از چارچوب در مورد آنچه در هنگام گسترش دایره اعتماد و درگیر کردن کل اکوسیستم ممکن است فکر کنند.

از آنجایی که نوآوری مدرن به شدت به اکوسیستم‌های مؤثر وابسته است، اگر جریان ارتباطات آلوده شود، کسب‌وکارها می‌توانند با چالش‌هایی مواجه شوند. در اینجا برخی از چالش های نوآوری مدرن در اکوسیستم آورده شده است.

  • ارتباطات پیچیده – اکوسیستم‌ها پیچیده هستند و تحقیقات ما نشان می‌دهد که 54 درصد از رهبران کسب‌وکار به دلیل سطح بالایی از پیچیدگی در ارتباط با اکوسیستم‌ها احساس محدودیت می‌کنند.
  • حکمرانی نامشخص – حکمرانی پیرامون اکوسیستم ها همیشه روشن نیست. 52 درصد از شرکت کنندگان در تحقیق معتقدند که حاکمیت اکوسیستم مبهم موانعی را ایجاد می کند.
  • عدم مشارکت – یک اکوسیستم فقط به اندازه افرادی که درگیر هستند مؤثر است. 53 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که حتی با بهترین نیت، به نظر نمی رسد که شرکای آینده اکوسیستم واقعاً مایل به مشارکت باشند.

پیمایش چالش ها از طریق همکاری

بنابراین، رهبران کسب و کار برای غلبه بر برخی از این موانع نوآوری مدرن چه کاری می توانند انجام دهند؟ بزرگترین ذینفعان نوآوری مدرن در اکوسیستم، سازمان هایی هستند که مسئولیت را هدایت می کنند، بنابراین بسیار مهم است که فراتر از یک ماهی همگن در یک برکه بزرگ فکر کنیم. این یک دیدگاه گسترده از آنچه که همکاری مستلزم آن است آغاز می کند، شما می توانید موانع را شناسایی کنید، به دیگران کمک کنید، و ایده هایی را برای چگونگی غلبه بر چالش ها به اشتراک بگذارید. این به معنای ارکستراتور بودن است نه ناظر. در حالی که آسان نیست و مستلزم داشتن چشم‌انداز بزرگ‌تر است، می‌تواند شما و سازمانتان را در مرکز یک جامعه پویا به طور مداوم در حال تکامل و رشد قرار دهد. و این کلید موفقیت نوآوری مدرن است.

 

https://www.apqc.org/blog/open-innovation-how-smart-businesses-grow

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =